Hola, hola, gegantons i gegantones! Com esteu? Que macos us vaig veure a la videotrucada! ?
Bon dia a tothom! Quin dia és avui i quin temps fa? Pastoret, cantem?
LLENGUATGE VERBAL
- Conte. Us recordeu del conte El monstre de colors? Sé que molts de vosaltres el teniu molt present. Tots aquest temps passat, tan especial i inèdit, hem viscut moltes d’aquestes emocions, que poden mantenir-se durant dies, o bé anar canviant al llarg d’un dia (com a l’escola). Les emocions no sempre es veuen però hi són i, a vegades, tan grans com petits ens sentim com el Monstre, estem fets un bon embolic. Però això té solució: parlar sovint de com ens sentim, parlar sovint del perquè ens sentim així i què podem fer per solucionar-ho. A través dels colors, els infants poden entendre fàcilment què sent el personatge, són capaços de posar-se a la seva pell, identificar-s’hi, i així resoldre possibles conflictes interns.
-Preguntes inicials: Què vol dir “emoció” per a tu? Quines emocions coneixes? Quines has sentit? On les sents? (A quina part del cos) En quines situacions? Com has actuat en cada situació?
-Després del conte: T’havies deixat alguna de les emocions del monstre? Són les mateixes que les teves? El monstre les coneixia o es feia un embolic? I tu, com les tens les emocions, clares o embolicades? Recordes els colors i les emocions a què es refereixen? Com et sents ara? De quin color series?
–Pots de les emocions: Col·locar llanes dels colors de cada emoció (o boletes de plastilina) dins petits pots. Enganxar-hi les etiquetes copiant les paraules o bé resseguint-les. Es tracta d’entendre i identificar les cinc emocions bàsiques i poder posar nom a les emocions que l’infant està sentint en el moment present.
-Fem cares imitant les diferents emocions. Practiqueu abans mirant-vos a un mirall, és molt divertit. Desprès jugueu per parelles a que un fa la cara que vol i l’altre endevina l’emoció que representa. O bé, un ordena a l’altre quina cara ha de fer.
-Et proposo fer una carota i més activitats relacionades amb els colors de les emocions. Clica aquest ENLLAÇ.
- Abecedari corporal. De forma individual o per parelles intentem reproduir les lletres de l’abecedari, bé drets o bé al terra. Es poden anar fent fotos per comprovar després el resultat i guardar el vostre propi abecedari personal. Podem reduir-lo a les vocals i les consonants amb què estem més familiaritzats.
Més idees per fer un cop d’ull clicant AQUÍ.
LLENGUATGE MATEMÀTIC
- Descomposició dels números. Juguem com a màxim amb 5 taps i esgotem totes les possibilitats. Si trec de la capsa 1, 2, 3, 4, 5 o cap tap… quants en quedaran a dins? I comprovem. Podem començar amb 1 tap només i anant augmentant fins a 5 taps a dins de la capsa.
- Geometria. Repassem i construïm figures geomètriques bàsiques (triangle, quadrat, rectangle) amb escuradents i boletes de plastinina a cada punta o vèrtex. Així es facilita el comptatge de costats (escuradents) i vèrtexs (boletes) de cada figura. Podem intentar també fer d’altres figures amb volum (cub: com un dau, piràmide: com una teulada, prisma: com una caixa).
Més imatges de diferents possibilitats clicant AQUÍ.
- Jocs per pensar. Activitats clic variades de lògica, de relacionar, trencaclosques, sopes de lletres i més, per a unes quantes estonetes.
- Diferències. Obre bé els ulls i troba les diferències entre els dos dibuixos marcant-les només en un. Clica aquest ENLLAÇ.
DESCOBERTA DE L’ENTORN
- Experimentem. Sura o s’enfonsa?
LLENGUATGE VISUAL I PLÀSTIC
ACTIVITATS AMB TISORES. Practiquem. Enganxem una tira de paper a la taula amb un traç al mig de línia recta, ondulada o dentada suau, i anar retallant a poc a poc fins arribar al final. Es poden aprofitar per fer corones, garnaldes, marcs… i el que sorgeixi de la vostra imaginació.
- Tallar i enfilar palletes. Agafem palletes de colors i les tallem amb les tisores en trossets més o menys iguals. Amb aquests elements podem fer collarets o braçalets enfilant-los per un cordill. Si segueixen una sèrie queden ben macos. També es poden fer sèries sobre pals de broqueta punxats en una base (una esponja, per exemple) o agrupar-los per colors.
- “Caps amb plats”. Lleó: A un plat de paper pintem la base per fer la cara i la vora d’un altre color per fer la cabellera. Retallem tota la vora (la part ondulada) fent talls ben juntets. Després dibuixem i decorem la cara del lleó.
-Una altra opció és fer una cara de persona, expressant l’emoció que vulguem, retallant també part de la base fins a les orelles:
- Us apropo d’altres propostes per practicar amb les tisores clicant el següent ENLLAÇ.
FEM PLASTILINA. Fabriquem plastilina a casa. Només necessitareu farina, sal, oli i aigua.
GRAFOMOTRICITAT
- Construim lletres i petites paraules amb peces de construccions Lego, o similars, estampant-les sobre una base de plastilina.
-Amb la mateixa plastilina, fent xurros, podeu fer números i lletres, confeccionar el nostre nom i d’altres.
LLENGUATGE MUSICAL
- El Gegant del Pi (Mainasons). Gegants, gegantes, recordem la cançó que ens ha identificat aquest curs tan especial. Animeu-vos a ballar amb la Nia, la Mel i el Ton amb el mateix pas que fèiem amb “Volare”. Us en recordeu?
- Una altra versió en audio:
- El Gegant del Pi i altres cançons. I aquesta, per últim, ben animadeta, amb unes quantes cançons més de propina 😉
Ja ens queda poquet de P-4. Quina situació tan estranya, oi? Però ho heu estat fent molt bé, “carinyetes”!
PETONETS I ABRAÇADES MIL!!!
Silvia
Comentaris recents