L’ADAPTACIÓ DELS NENS I NENES DE I3 A L’ESCOLA

El procés d’adaptació és el període pel qual passa el nen o nena quan s’incorpora a l’escola. És un període on caldrà respectar el temps que necessiti cada infant per sentir-se còmode. La durada dependrà de les experiències que el nen o nena tingui quan arribin a l’escola, de les seves vivències anteriors i com s’estableixin les relacions en els primers moments.

És un temps que necessita del nostre acompanyament i consol, ja que li pot generar por, angoixa o sentiment d’abandonament. Aquest procés, també ens pot generar a nosaltres els mateixos sentiments. Per aquest motiu, hem de comunicar i transmetre a l’infant la importància d’anar a l’escola, de les vivències i experiències que viurà amb amor, alegria i seguretat.

Aquest procés serà diferent i únic en cada nen o nena. Trobarem que hi ha nens que ploren durant els primers dies, d’altres que estan tristos o espantats i d’altres que ho viuen amb naturalitat.

Per facilitar aquest procés es recomanem que no allargueu els comiats, que siguin breus i que mostreu confiança , seguretat i alegria. No marxeu sense acomiadar-vos, encara que el nen o nena estigui distret i sense plorar, i expliqueu al vostre fill o filla qui vindrà a recollir-lo.

Nosaltres, des de l’escola, per tal de facilitar aquest procés d’adaptació hem plantejat un horari i una agrupació diferenciada. Els infants entraran a l’escola en dos grups i en dues franges horàries diferenciades per fer més relaxada i personalitzada aquesta entrada. Mig grup-classe vindrà dilluns i dimecres de 08:30 a 10:30 i dimarts i dijous d’11:00 a 13:00 h, l’altre mig grup dilluns i dimecres  d’11:00 a 13:00 i dimarts i dijous de 08:30 a 10:30 h. El divendres tots els nens i nenes estarien a l’escola de 08:30 a 13:00h. L’horari i l’agrupació quedaria com en aquesta taula:

DILLUNS 12

DIMARTS 13

DIMECRES 14

DIJOUS 15

DIVENDRES 16

GRUP A

X

GRUP B

X

Us convoquem el dia 5 de setembre de 2016 a les 17:00h per explicar-vos aquest horari, l’organització dels primers dies i el material necessari. És molt important la vostra assistència.

Us esperem!