BARÇAKIDS

Els alumnes de Cicle Mitjà van participar en el Programa Escolar Itinerant Barçakids. Programa dirigit a escoles de primària de Catalunya, que pretén fomentar i consolidar el sistema de valors dels infants a través dels principis pedagògics de l’esport i del joc i de la participació activa i inclusiva. El seu objectiu és fomentar i promoure en els infants l’anàlisi i el coneixement d’hàbits i actituds que generin canvis per ajudar-los a créixer a nivell personal i col·lectiu.

Els alumnes realitzen, durant una jornada i de la mà dels educadors Barçakids, un complet programa d’activitats lúdiques, educatives i esportives centrat en quatre fases o àmbits:

• Entra – Comencem coneixent què són els valors.
  • Actua – Posem en pràctica mitjançant el joc.
  • Juga –  Seguim, ara amb la pràctica de l’esport.
  • Connecta’t- Tanquem la jornada reflexionant sobre els valors.

L’estructura del programa es basa en 5 unitats didàctiques que permeten treballar els 5 valors de Barçakids: esforç, respecte, treball en equip, humilitat i ambició (esperit de superació), de manera que els docents els puguin escollir per treballar durant la jornada. Les tutores de 3r i 4t van escollir treballar amb més profunditat el valor de TREBALLAR EN EQUIP a través del FUTBOL.

Aquí us deixem unes imatges perquè veieu com va ser la Jornada.