TALLERS DE CUINA DE TARDOR CASTANYADA 2023

El divendres 27 d’octubre per celebrar la Castanyada, hem estat fent tallers de cuina de tardor. Hem elaborat panellets, broquetes de fruita amb xocolata, piruletes de codony i canapès amb forma de carbassa, ratpenat, gat negre i fantasma.

Els alumnes d’I3 i d’I4 amb l’alumnat de Cicle Mitjà, hem transformat les aules dels Víkings i dels Inuits en cuines de piruletes de codony i de canapès fantasmagòrics.

Per a fer la recepta de piruletes de codony hem necessitat pa de motlle, formatge d’untar i sobretot, codonyat. Hem untat el formatge i el codonyat en el pa; després ho hem enrotllat com si féssim closques de cargols i, finalment, després que les mestres ens hagin ajudat a tallar-ho per donar la forma de la piruleta, hem clavat una broqueta de fusta com a pal de la piruleta.

Per altra banda, per a fer la recepta dels canapès fantasmagòrics vam utilitzar quatre motlles amb formes diferents (carbassa, ratpenat, gat negre i fantasma). Aquesta recepta va ser molt creativa, podíem untar en el pa de motlle els següents ingredients amb les combinacions que més ens agradessin. Els ingredients que vam fer servir eren: pa de motlle, paté, olives, melmelada de préssec, xocolata amb llet, xocolata blanca i perles de xocolata. Primer untàvem el pa de motlle amb l’ingredient desitjat, després fèiem la forma tallant amb el motlle que volíem i, per acabar, decoràvem amb algun altre ingredient.

L’alumnat de Cicle Inicial i de 5è de Primària, hem transformat les aules dels Celtes i de l’Antiga Grècia en obradors de broquetes de fruita amb xocolata.

Per a l’elaboració de la recepta de les broquetes de fruita amb xocolata, hem necessitat el següents ingredients: plàtan,  taronja, poma, raïm, xocolata líquida i broqueta de fusta. Primer, cal netejar, pelar i tallar la fruita; un cop fet això, cadascú pot fer la combinació de fruita que vulgui clavant a la broqueta els trossos de fruita tallada. Per acabar, decorem la broqueta banyant-la amb la xocolata líquida al gust.

L’alumnat d’I5 i de 6è de Primària, hem anat al menjador de l’escola a elaborar els panellets.

Per a fer la recepta dels panellets, hem fet servir els ingredients de la recepta tradicional de panellets de Castanyada. Ingredients principals: farina d’ametlla, patata cuita, ous, sucre; ingredients per a la decoració: coco ratllat, ametlla picada i cacau en pols. Tot i ser una recepta molt senzilla, la nostra gran habilitat amassant ha estat imprescindible per a que la barreja dels ingredients principals doni com a resultat els panellets tan exquisits que hem creat. Passos: en un bol gran cal barrejar la farina d’ametlla, la patata, els ous i el sucre. Un cop la massa queda suficientment compactada per a manipular-la, cal agafar una petita porció suficient i donar-li la forma al panellet de manera creativa. Després, un cop feta la forma, decorem el panellet amb el coco ratllat, l’ametlla picada o el cacau. Els últims dos passos a fer són, pintar els panellets amb ou i posar-los al forn.

Un cop acabades les elaboracions de les diferents receptes de cuina de tardor, vam sortir tots i totes junts al pati de l’escola per celebrar la Castanyada compartint i menjant tot el que havíem elaborat. Els panellets, que calia coure’ls al forn, els vam menjar a la tarda al parc del costat de l’escola.

Ens ho vam passar molt bé cuinant i celebrant la Castanyada!

Si voleu veure més fotos d’aquest dia, podeu clicar aquí.