CAMÍ RAMADER DE MARINA

L’associació Camí Ramader de Marina impulsa el projecte “Camins de vida, transhumància, patrimoni i territori” per a posar en valor als pastors/es i els camins ramaders.  Recorregut de 282 quilòmetres, que comença a l’Alta Cerdanya i es du a terme durant 23 dies de travessa fins arribar a la Marina penedesenca.

El dimecres 27 de setembre els infants de l’escola i la llar d’infants va sortir a rebre a en Daniel Giraldo (ramader del Baix Camp) i al seu ramat de cabres.  En Daniel i les persones que l’acompanyaven, molt properes i atentes amb la mainada, van respondre el munt de preguntes que aquests els hi van fer mentre donaven de menjar a les cabres.

Com és costum, en arribar al municipi el pastor muny les cabres.  La llet obtinguda es va aprofitar per realitzar els tallers: iogurts (amb els més petits) i formatge (amb els més grans).  Els altres grups van fer un taller sobre el procés d’obtenció de la llana i les propietats d’aquesta.

A l’endemà alguns alumnes van anar a acomiadar al remat que es dirigia cap a Pacs.  I fins i tot van poder munyir les cabres.