Benvolgudes famílies,
El passat dijous, dia 7 de novembre, l’alumnat de cinquè vam gaudir d’una jornada ben esportiva i divertida al Museu Olímpic i de l’Esport, a Barcelona.
Vam conèixer l’esport del golbol, “goalball”(en anglès) i vam tenir la sort de poder-lo practicar. Ara us expliquem a qui va adreçat aquest esport i en què consisteix.
El Golbol és l’únic esport paralímpic creat específicament per a persones cegues i amb discapacitat visual, en què participen dos equips de tres jugadors cadascun. Es basa principalment en el sentit auditiu per detectar la trajectòria de la pilota en joc (que porta cascavells al seu interior). Han de jugar amb una màscara als ulls, així s’igualen les condicions de joc, ja que no tots els jugadors tenen el mateix nivell de deficiència visual.
També vam conèixer el concepte “discapacitat”, els diferents tipus de discapacitats que existeixen i vam aprendre sobre els jocs paralímpics, els “Special games” i les adaptacions que es fan perquè TOTHOM pugui gaudir de l’activitat esportiva, amb tots els beneficis que ens reporta.
Finalment, vam fer una visita al museu on, com veureu a les imatges, hi havia representats tots els esports, així com els/les esportistes més rellevants, equipacions emblemàtiques i un recorregut històric pels diferents esports.
Abans d’anar a dinar al parc, vam visitar l’estadi olímpic Lluís Companys i… La veritat és que ens va encantar!
Ara sí, us deixem amb unes imatges del museu!


Hola, va ser una sortida espectacular.
Ha sigut mol divertit i a la vegada interessant perquè hi havia moltes coses de fa molts anys q no sabia que eren així.
Moltes gràcies per la sortida😊.
L’excursió va ser molt divertida i fantàstica (tres cors)
Aunque no fuera mis compañeros me han dicho que era muy divertida
M´agradat la escursio del museu olimpic moltes gracies
hola a mi en va agradar molt el que mes em va agradar va ser la pilota d’or la samarreta de el barça el golbol el que no em va agrdar va ser el video duraba molt per lo demes ve moltes gracies a l’escola i gracies per la sortida
atentament iker
No em va agradar la sortida, vam estar una hora a l’autocar. El taller va ser molt llarg, especialment el vídeo. Vam dinar tard i l’espai no tenia jocs per a nens/es. El museu tenia objectes esportius molt interessants.
Em va agradar molt la sortida però no el vódeo era molt llarg ,no passa res perquè l’excursió va ser molt divertida
Tres estrelles 🌟