MOBILITAT ERASMUS+ ESTRASBURG

Des d’aquest curs l’escola forma part del consorci Erasmus+ ALASVO (Active Leaders for Active Students in the 21st century) que va engegar el curs passat. Aquest programa comporta la mobilitat de part del professorat i d’alumnat a altres països europeus, per tal de poder interioritzar estratègies que possibilitin la transformació educativa al nostre centre pel que fa al lideratge i a la gestió educativa. Hi participem 7 escoles en consorci de Granollers, Les Franqueses, La Roca i Canovelles.

Durant la setmana del 12 al 16 de febrer s’ha realitzat la primera mobilitat de professorat de la nostra escola. En Pau es va desplaçar fins a Estrasburg (França), per realitzar el curs estructurat anomenat: “Leadership and management for school principals”. Es tracta d’un curs orientat a la direcció educativa que pretén dotar de recursos i aspectes clau per abordar envers aquesta temàtica orientada a les escoles. No hi ha anat sol, també hi és un company de l’equip directiu de l’escola Pereanton de Granollers, també del consorci. Durant el curs vam tractar aspectes com la planificació d’objectius educatius, estils de lideratge educatiu, la gestió del temps, recursos per treballar en equip i potenciar les habilitats de tothom, com afrontar el conflicte, estratègies de gestió de reunions, capacitat d’anàlisi d’errades o mancances… Com veieu, el programa era molt complet. L’entorn acompanyava molt, ja que el curs es feia a tocar del Parlament Europeu. A més a més dels aprenentatges propis del curs, vam poder compartir pràctiques i maneres de fer amb els companys i companyes de la formació, direccions d’altres països com Alemanya, Portugal o Romania.

Es torna amb l’experiència viscuda, amb una nova percepció del concepte de lideratge educatiu i amb moltes ganes de poder implementar i traslladar aspectes concrets a les nostres aules. L’escola continua organitzant les següents mobilitats, de professorat com també d’alumnat! Així doncs, ara toca fer traspàs, reunir-nos i decidir què podem fer per ajudar al nostre alumnat a ser més competent, garantint el seu èxit acadèmic i, en darrer terme, ajudant-los a esdevenir ciutadans i ciutadanes més feliços i felices.

Gràcies Estrasburg, Thank you Strasbourg, Merci beaucoup Strasbourg!