RECOMANACIONS PER TRIAR ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Si la vostra família necessita fer ús de les activitats extraescolars, trobareu una oferta vasta i variada, dins o fora de l’escola. Us fem arribar unes recomanacions que es complementen amb una reflexió d’una professional del sector educatiu.

Deixeu-li temps lliure: no li sobrecarregueu l’agenda. Penseu en ell o ella, més que en com ocupar el seu temps fins que en pugueu tenir cura quan acabeu la jornada laboral. Li ha de quedar temps per a activitats de caràcter lúdic.  Ha de tenir temps per aturar-se i pensar: i ara, què faig? I ha d’aprendre a gestionar l’avorriment. La manca de temps per jugar també disminueix la seva creativitat.

Recordeu que és un infant: no vulgueu convertir-lo en un premi Nobel afegint hores d’estudi a la seva jornada escolar. Els nens que no juguen no aprenen habilitats socials bàsiques per al futur món laboral, i tampoc aprenen els continguts curriculars de forma òptima.

Cada nen és diferent i únic: trieu alguna activitat que aporti un valor afegit al vostre infant.  Potser no valdrà per a ell el mateix que val per als altres. Si és un infant apàtic, cerqueu-li activitats físiques. Per contra, si és una nena o un nen esverat, quelcom que pugui relaxar-lo i ensenyar-li un mètode. Si és molt individualista, potser un esport d’equip. Si és molt tímid, alguna activitat que li permeti socialitzar-se.  Hi ha moltes opcions.

foto de AMPA Sant Climent
Resultat d'imatges de activitats extraescolars

Pregunteu-li què li agrada: malgrat el que us acabem de recomanar, no podem obligar els infants a fer una activitat que no els agradi gens. L’activitat extraescolar no pot ser una font de nerviosisme o de conflicte. Els infants hi han d’anar motivats i contents, penseu que aquesta activitat la faran després d’haver complert amb l’obligació de la jornada escolar.

Imatge resum AMPA Escola Bages

Feu un seguiment de l’activitat: que el vostre nen o nena sàpiga que valoreu els seus progressos i que l’activitat li aporta l’evolució que esperàveu.  Però no perdeu de vista que no necessàriament ha de ser una activitat “productiva”. No cal que aprengui res concret. La vivència del lleure i la diversió  i el contacte amb altres nens pot ser un valor més que  suficient.