RECOMANACIONS D’ACTIVITATS

Bon dia, famílies!

Us deixem un recull de recomanacions d’activitats per fer aquests dies. Us recordem que a partir de 4t teniu el google classroom per poder-vos comunicar amb les vostres tutores.

Tot i que són activitats totalment voluntàries creiem que us poden ajudar a omplir algunes estones i fer aquest confinament una mica més entretingut.

Estan organitzades per cursos i us les detallem a continuació

EDUCACIÓ INFANTIL

Benvolgudes famílies,

En primer lloc, esperem que grans i petits estigueu tots bé. Les mestres d’educació infantil us volem enviar un missatge d’ànims i suport en aquests dies complicats i d’incertesa. Ens en sortirem sense dubte! Seguint les indicacions de confinament, hem seguit treballant des de casa per tal de fer-vos arribar alguns consells, recomanacions i idees d’activitats per als vostres fills i filles que us poden ser d’utilitat durant el període de reclusió:

  • Compartir la rutina de les tasques diàries. Ajudar en la mida del possible parant taula, endreçant les joguines, regant les plantes… Donar més autonomia als infants: anar practicant a cordar botons, posar i treure jaqueta, ..
  • Practicar la motricitat fina tot fent plastilina, fang, pasta de modelar i per què no, cuinar en família. Ajudar a fer coques, macedònies, magdalenes, galetes i pastissos… (Tot i que us recomanem que estigueu alerta amb l’alimentació aquests dies, ja que tindran menys despesa calòrica i possiblement més gana degut al possible avorriment a casa. És recomanable que quan vulguin “picar” els donem una peça de fruita).
  • Dibuixar amb diferents materials (enganxar gomets, retalls de diari, un collage…) o fer manualitats amb caixes de cartró o material ..
  • Fer traços verticals, horitzontals, inclinats, ondulats… en un full, a una safata amb farina, amb una pissarra…
  • Per repassar i treballar amb els números es podria comptar objectes, joguines, macarrons, forquilles al parar la taula…
  • Fer sèries (2 ó 3 elements: un blau, un groc, un blau, un …per exemple) amb botons, gomets…
  • Fer puzles. Jocs de taula adaptats a la seva edat: tres en ratlla, jenga, fer una torre de construccions, Dobble, parxís, UNO, oca, …
  • Ordenar i classificar (de gran a petit, per colors, per forma…). Anomeneu també el cub, l’esfera…el cercle i el Veure la diferència entre una esfera i un cercle i entre un cub i un quadrat.
  • Per repassar la lectura i les lletres, podeu anar treballant quin és el seu nom, i el dels seus amics, o el del papa, la mama, quina lletra és la seva inicial, com sonen les lletres, buscar alguns objectes per casa que comencen amb la lletra indicada… sempre amb lletra de pal.
  • També explicar i mirar contes. Intentar que ell/a verbalitzi el conte i que també l’expliqui… Podem trobar llibres i contes digitals gratuïts a la plataforma:

 https://catalunya.ebiblio.es/opac/#

  • Podeu anar recordant les cançons treballades a l’escola. Escolteu música de tot tipus, canteu junts, toqueu instruments improvisats, feu lloc a la sala de casa per poder ballar.
  • Jocs de moviment. Amagueu objectes per casa i jugueu al “ fred o calent”. Curses de cucs amb la panxa a terra pel passadís. Pica paret. Fet i amagar per les habitacions. Fer cabanes fent servir llençols, taules i cadires. Ballar amb els vídeos del “just dance”que podeu trobar al youtube. Fer petits circuits a casa com bufar objectes o fer zigzag…
  • És molt important que els infants tinguin estones de joc lliure, on estiguin acompanyats però no dirigits, on s’expressin i es comuniquin amb els altres i amb els adults, que juguin amb joguines d’imaginació, material domèstic, joc simbòlic, ..
  • Una estona de pantalles. El dia és molt llarg i també hi pot haver temps per a les pantalles, però mireu de pactar un horari o un temps determinat. Recordeu que a partir de dos anys es recomana com a màxim una hora diària.
  • Preparar un regal pels avis i àvies o altres familiars. Fer un dibuix per un amic o amiga de l’escola i enviar-li la foto pel whatsapp  de la classe.
  • Fer un bagul amb disfresses. HI podem posar roba i complements d’adults, barrets, gorres, mocadors, teles, collarets…
  • Jocs a la banyera. Banys de bombolles, amb música de fons, amb ninots i vaixells per a fer joc simbòlic… Imaginació al poder!

LINKS ON PODEU TROBAR MÉS IDEES:

CONTE SOBRE EL CORONAVIRUS PER A NENS PETITS:

http://www.edu365.cat/infantil/

https://verne.elpais.com/verne/2020/03/10/articulo/1583860716_492064.html

IMPORTANT: Aneu fent aquest tipus d’activitat però tenint en compte sempre els interessos del nen/a, el moment que ell estigui motivat/da per fer-ho i amb ganes. Aneu variant les activitats sovint per tal de no saturar-lo/a. Aquests dies seran un gran repte per a la vida familiar però també poden ser una gran oportunitat.

ÀNIMS I SEGUIM EN CONTACTE! Les mestres un enviem un petó i una abraçada molt forta a tots els nens i nenes de les classes de les VAQUES, les ABELLES, els DINOSAURES, les TORTUGUES MARINES, els LLAMPECS i els BOMBERS.

1r

https://drive.google.com/file/d/1UR_1H5-b5VnCEDsSGvVrEgJzYsf3yIwc/view?usp=sharing

2n

Hola nens i nenes de 2n! Com esteu? La Isabel i el Blai hem pensat que si voleu podeu fer aquestes tasques:

  • Llegiu llibres que tingueu a casa.
  • Repasseu les taules del 2 i del 5, i comenceu a estudiar la del 3 i la del 4.

  • Practiqueu sumes, restes i multiplicacions a l’ordinador en aquesta aplicació:

https://www.thatquiz.org/ca-1/matematiques/aritmetica/

  • Mireu tots els contes que vulgueu a l’ordinador que trobareu a “Una mà de contes” del Club Super 3:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/

  • Busqueu a internet informació de Vilanova del Camí, perquè quan ens tornem a veure farem el projecte del poble.

Cuideu-vos i una abraçada molt forta, que per internet no s’enganxen els virus!

Isabel i Blai

TERCER

Benvolgudes famílies i alumnes,

davant els darrers esdeveniments les tutores de 3r hem decidit elaborar un seguit de tasques/recomanacions que podeu fer des de casa per tal de repassar alguns continguts i mantenir als nens i nenes una estoneta entretinguts durant aquests dies.

  • Practicar la lectura de llibres, contes, còmics, poemes … i fer algun tipus de comprensió lectora al respecte fent preguntes, un petit resum o senzillament un dibuix del que llegiu.
  • Practicar les taules de multiplicar així com operacions de multiplicacions portant i sense portar.
  • Practicar altres operacions matemàtiques com sumes, restes i/o problemes matemàtics.
  • Es poden fer algunes activitats a través d’algunes app gratuïtes durant aquests dies com per exemple Smartick.
  • Podeu practicar experiments sobre l’aigua, a classe en vam fer alguns però segur que si posem una mica d’imaginació se us acudeixen d’ altres.
  • Feu manualitats, retallables. composicions amb papers, plastilina, pasta de sal casolana (a internet trobareu la recepta), dibuix amb pintura o aquarel·les…
  • Podeu escollir un tema i fer un lapbook com hem fet amb l’aigua.
  • Practiqueu els dies de la setmana, els mesos de l’any, les estacions… podeu escriure un petit diari o anotar al calendari/agenda les activitats que aneu realitzant.
  • Aprofiteu per fer puzles, construccions,  jocs de taula en família…
  • Recordeu també fer alguns tipus d’activitat física amb el Just Dance, zumba per a nens, jocs de relleu…
  • Us passem el nostre correu electrònic per si ens voleu fer arribar alguna producció dels alumnes, estem treballant des de casa i estarem encantades de veure-ho.

Cristina: cgarc247@xtec.cat

Floren: fperez51@xtec.cat

Una abraçada a tothom.

Us deixem imatges d’ alguns exemples

QUART

Bon dia nens i nenes de 4t!

Com van aquests dies sense anar a l’escola? Encara en tindrem uns quants més 🙂
Esperem que els aprofiteu per fer moltes coses a casa i sobretot per fer volar la imaginació i disfrutar d’estar amb la família. Però per tal de no perdre del tot el ritme, i perquè no us avorriu, us proposem un seguit d’activitats a través del Google Classroom que podeu anar fent. Aquí us ho detallem una mica:

Català:
Seguim amb la història de la Caseta de Sucre.
Matemàtiques:
Una sèrie de reptes matemàtics que posaran a prova el teu raonament. Seràs capaç de resoldre’ls!!!
Medi:
Construeix a partir de material reciclat una joguina i envia’ns un correu descrivint-la, dientels materials que has utilitzat, quin nom li has posat… I si vols fins i tot adjunta-hi una fotografia.
Valors:
Mira la pel·lícula Toy Story 4, et farà passar una bona estona i et pot donar idees per crear la teva joguina amb material reciclat!
https://pelisplus1.blogspot.com/2019/12/toy-story-4-pelicula-completa-en.html#

Projectes:
Fes servir pasta de sal per fer una planta on s’hi puguin veure totes les seves parts i envia’ns una foto d’aquesta per correu.
Com realitzar pasta de sal a casa:
https://www.guiainfantil.com/articulos/ocio/manualidades/como-hacer-pasta-de-sal-manualidades-infantiles/

Esperem que sigueu molt creatius i que us ho passeu bé realitzant les diferents activitats. Demaneu ajuda als pares o germans que segur que estaran encantats d’ajudar-vos.

Una abraçada!!

Tutores de 4t

CINQUÈ

 

SISÈ

Bon dia a tots i totes,

Com porteu l’avorriment? Aquest virus ens ficarà a prova a tots plegats, però ens en sortirem aprenent coses que no teníem ni previstes!

És important que us feu un horari de dilluns a divendres, perquè sinó creareu arrels al llit o el comandament de la Play serà una extremitat més del vostre cos i ja sabeu que no és gaire saludable!

Fins i tot de les situacions adverses (i ben estranyes!!), se’n treuen coses positives!

Buscar recursos i alternatives a coses quotidianes i que donem per fetes n’és una d’elles. Això del confinament, en el fons, és una aventura nova per tothom!!

Des de sisè hem pensat posar-nos en contacte via correu electrònic. Des d’allà anireu rebent propostes per anar fent a casa, com problemes d’enginy o jocs per aprendre a codificar! També hem habilitat l’aplicació de HangOuts de Google per tal que cada dia de 10:00 a 11:00 h. puguem xerrar i treure’ns una mica l’avorriment durant una estoneta.

Ànims,

Les tutores de 6è.

MÚSICA

Us proposem aquestes activitats:

PER PODER JUGAR UNA  MICA AMB LA MÚSICA:

PER PODER REPASSAR UNA MICA LA FLAUTA:

CICLE MITJÀ

us deixem aquest vídeo amb aquesta cançó “Sombras Chinescas”, segur que aconseguireu tocar-la molt bé!

https://www.youtube.com/watch?v=1jxGYVRjmyA

CICLE SUPERIOR

us deixem aquest vídeo per poder practicar la cançó “Big Big World”. Segur que us sortirà molt bé!

https://www.youtube.com/watch?v=7hffDO0pSMQ&t=85s

PER CANTAR UNA MICA:

Educació Infantil i Cicle Inicial

si us voleu  divertir amb la música podeu veure el concert que la Dàmaris Gelabert oferirà en streaming al seu canal Youtube el proper dimecres 18 de març.

I PER BALLAR UNA MICA UN VÍDEOS DEL JUST DANCE:

ANGLÈS

  • 1st 
Let’s practice English and have fun!
  • Review the days of the week:

https://www.youtube.com/watch?v=36n93jvjkDs

  • Review the months of the year:

https://www.youtube.com/watch?v=Fe9bnYRzFvk

  • Listen and sing. Do you like broccoli?

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

  • Watch the story:

https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY

  • 2nd
Let’s practice English and have fun!
  • Review the days of the week:

https://www.youtube.com/watch?v=36n93jvjkDs

  • Review the months of the year:

https://www.youtube.com/watch?v=Fe9bnYRzFvk

  • Practice the animals song:

https://www.youtube.com/watch?v=j_3rtJ1fE6I

  • Do the Animals Quiz. Go to:

http://quizizz.com/join?gc=174191

  • 3rd

Here you’ll find some videos, songs, chants, dance tutorials and games to practice English during these days!

I hope you enjoy them, and I hope to see you soon,

Aina

https://www.symbaloo.com/home/mix/13eOcRGeNY

  • 4th

Hola a tots i totes! Vinc a recomanar-vos algunes activitats per tal de poder seguir treballant l’anglès des de casa.

Una de les coses que podeu fer és mirar pel·lícules, sèries o dibuixos en anglès, podeu ajudar- vos dels subtítols i és una activitat en la qual pot participar tota la família i podeu aprendre tots junts.

També és molt important seguir treballant la comprensió lectora. Per tant, aquí us deixo una pàgina web http://www.koalatext.com/public/ on trobareu molts textos en anglès acompanyats d’activitats com, sopa de lletres, exercicis de veritat o fals, activitats de relacionar, etc. En aquesta pàgina web, hi ha textos segons el curs i la vostra edat. Però podeu també provar de fer lectures de cinquè i sisè grau per veure del que sou capaços!

A més a més, cada lectura va acompanyada de l’àudio, d’aquesta manera també us podeu ajudar per tal de millorar la vostra pronúncia i acabar sent uns experts en la llengua anglesa. Si seguiu investigant, trobareu fins i tot vídeos, amb el diàleg escrit.

En resum, a través de Koala Text, treballareu la comprensió lectora, la pronuncia, l’oïda, vocabulari i fins i tot gramàtica. Us animo a practicar molt i a seguir treballant de valent, i així quan ens tornem a veure, que serà ben aviat, m’ensenyeu tot el que heu après i millorat.

Una abraçada ben forta i fins aviat!

Aida

 

  • 5th
  • Per repassar:
  • Jocs, listenings, vocabulary i readings:
  • Per practicar  writing/ vocabulary and listening:
  • 6th
  • Per practicar vocabulary:
  • Per practicar el reading:
  • Jocs, listenings, vocabulary i readings:
  • Per practicar el listening:

http://www.adelescorner.org/listening/personal_id/personal_id.html

http://www.adelescorner.org/listening/letter_to_a_friend/letter.html

http://www.adelescorner.org/listening/my_family/my_family.html

http://www.adelescorner.org/listening/my_weekend/my_weekend.html

http://www.adelescorner.org/listening/library/library.html

http://www.adelescorner.org/listening/lovely_day/lovely_day.html

http://www.adelescorner.org/listening/last_weekend/last_weekend.html

  • Per practicar el reading, writing/ vocabulary and listening: