UNA FINESTRA OBERTA AL MÓN

La competència lingüística en general, i la comprensió lectora en particular, són la base de qualsevol aprenentatge.
La lectura és un hàbit que cal construir pas a pas i incloure’l com una part de la rutina diària. Per aquest motiu, des de l’escola, intentem treballar la lectura de forma sistemàtica en totes les àrees per millorar les habilitats comunicatives i desenvolupar l’hàbit lector dels infants.
És important acostar els nens i nenes a la lectura d’una manera atractiva i engrescadora. Quan llegim a l’aula, anem combinant diferents estratègies lectores: lectura modelada, lectura guiada, lectura compartida, individual… per fer-la més motivadora.
Per despertar l’interès i el gust per la lectura, a l’hora de biblioteca intentem proporcionar-los llibres de tota mena: contes, àlbums il·lustrats, còmics, revistes, llibres de coneixements… que poden llegir i fullejar en un ambient tranquil i relaxat.
En definitiva, si aconseguim transmetre al nostre alumnat el gust per la lectura, els estem obrint les portes a un món més ric, més lliure i ple d’oportunitats.

Com va dir l’escriptora Emily Dickinson “La lectura és un univers infinit de sensacions, emocions i coneixements. Una finestra oberta al món”.