22 de maig de 2020

Continuem amb els reptes 5 i 6 del projecte “The good doctors”. Després d’haver superat la fase 2, els nostres sanitaris afronten dos reptes més. En aquestes dues tasques treballarem, per una banda, la freqüència cardíaca en estat de repòs i després de fer exercici físic i per altra, proposem la realització d’un experiment que ajudi a entendre millor el funcionament del cor.

Que tingueu molt bon cap de setmana!!!

Francesc, Clemente i Lydia.

22 de maig de 2020

Des de la biblioteca us animem a que visualitzeu aquest llibre sense paraules, però que conté una història molt emocionant.

Una onada diposita una vella càmera submarina als peus d’un nen que tafaneja a la platja. Les fotografies que revela són sorprenents, i l’última mostra a una noia, sostenint la foto d’un noi … Així successivament, descobreix una cadena de nens que, a través del temps, han tingut la càmera a les mans.

 

8/05/2020

Aquesta setmana iniciem “The good doctors”. Un projecte que consisteix en superar diversos reptes cada setmana per salvar la vida d’un esportista que ha patit un problema cardíac.

Ho iniciarem amb una activitat de presentació en què hauran d’enviar una fotografia personal i omplir les seves dades per poder formar part del nostre equip de metges i metgesses. Un cop superat aquest primer repte,  dilluns s’enviarà el segon repte en el que hauran de preparar una roda de premsa amb l’esportista i el metge que porta el seu cas.

Els/les alumnes rebran un correu electrònic amb un enllaç per accedir a una pàgina web. Seguirem treballant també amb el Classroom.

Que tingueu molt bon cap de setmana!!!

Francesc, Clemente i Lydia.

 

8/05/2020

Els fantàstics llibres voladors del Sr. Morris Lessmore. Escrit per William Joyce i il·lustrat per Joe Bluhm i William Joyce.

El conte presenta una estètica antiga, americana, dels anys 1930, inspirada en les pel·lícules de Buster Keaton. Les il·lustracions són excepcionals, passes la pàgina a l’espera d’una nova sorpresa i els detalls omplen tot l’espai. Tot plegat, forma un espectacle exquisit de colors, tipografies i imatges fantàstiques.

 

La història tracta del Sr. Morris Lessmore, un xic que estimava les paraules, les històries i els llibres. De fet, la seua vida era un llibre escrit per ell mateix, pàgina a pàgina. L’obria cada matí i escrivia sobre les seues alegries i tristeses, sobre tot allò que havia aprés i tot allò que havia desitjat. Però malauradament, un dia un huracà s’ho va emportar tot, fins i tot les paraules del seu llibre. 

 

Morris, desolat, començà a caminar amunt i avall pel paisatge gris i trist. Mirà cap amunt i va veure en el cel una xica que volava enduta per uns llibres voladors que omplien el paisatge de color. Ella li va donar un llibre i a partir d’aquell moment la vida de Morris Lessmore va canviar totalment.

 

Els llibres, que tenien vida, el conduïren cap a la biblioteca i des de llavors Morris se’n va ocupar, els estimava i així, passaren anys i més anys… i Morris Lessmore es va anar ajupint i arrugant. Ara els seus vells amics el cuidaven de la mateixa manera que ell els havia cuidats abans.

 

I al final de la història, la vida del Sr. Lessmore s’acaba però això no representa la fi de la biblioteca ni dels llibres perquè tot torna a començar. I com pot ser això? Llegiu la història i ho esbrinareu. Val la pena.

 

Per a acabar, dir-vos que aquesta història va servir per a inspirar el curtmetratge del mateix títol que fou guanyador d’un premi Oscar en l’edició de 2012.

 

Ressenya extreta de: Esther Bravo Llorens 

Vilaweb.cat

 

CLIQUEU EN AQUEST ENLLAÇ I PODREU VEURE EL CURTMETRATGE. 

 

https://youtu.be/4FhknbAl_T8

 

01/05/2020

Bon dia!

Les tasques d’aquesta setmana són les següents:

  • L’activitat matemàtica “Anem a sopar”.
  • Una comprensió lectora en llengua catalana en relació a l’aparell circulatori.
  • Mapa conceptual de l’aparell circulatori.
  • Recordeu que la data d’entrega és el divendres 8 de maig.

Tot això ho trobareu compartit al classroom de classe!

Que tingueu bon cap de setmana!

Francesc, Clemente i Lydia

 

24/04/2020

Bona tarda!!

Aquesta setmana us hem proposat tres tasques més. L’activitat matemàtica “Anem de compres!”, una comprensió lectora en llengua castellana extreta del llibre “Pequeños grandes gestos” i una expressió escrita en la que haureu d’escriure una carta. Recordeu que la data d’entrega és el divendres 1 de maig.

Tot això ho trobareu compartit al classroom de classe! I sobretot dediqueu una estoneta a llegir cada dia, encara que siguin 15 minuts 🙂

Que tingueu molt bon cap de setmana!

Francesc, Clemente i Lydia

 

23 /4 /2020

                                                                         SANT JORDI

Des de la petita biblioteca que tenim els alumnes de 5è i 6è us volem enviar una llegenda de Sant Jordi molt especial!. També una cançó per celebrar aquesta diada i una recomanació de contes i llibres ben especial!

Podeu fer una rosa ben bonica i inventar-vos un poema i regalar-ho als vostres familiars!

Només ens queda desitjar-vos una feliç diada de Sant Jordi!

Comissió de biblioteca CS Grans.

  La Llegenda de Sant Jordi:  https://youtu.be/detf2kH7PY0

    Un Sant Jordi diferent, la cançó solidària : https://youtu.be/5Blo20LToGM

  I aquesta .és la recomanació! https://drive.google.com/open?id=1N6ZCJy1mIaCmDFAjov5mVgN1vk3U1s66

 

21/4/2020

Benvinguts i benvingudes al virtual 3r trimestre!

Aquesta setmana heu de respondre el full de respostes de l’activitat matemàtica, respondre les preguntes de la comprensió lectora dels porcs senglars i fer el resum de la pel·lícula “Unidos por un sueño”.

Recordeu d’anar fent les correccions a les tasques que us estem retornant.

Tot ho teniu al Classroom de la vostra classe!

 

CONTINUEM DONANT ÀNIMS

Clica a sobre de imatge i continua fent CARTES AMB EL COR

CARTES amb el COR

Educació i Sanitat bateguem juntes

Us animem a participar en aquesta iniciativa que ens han fet arribar. Tracta d’escriure una carta, fer un dibuix, poema, vídeo i enviar-lo als diferents hospitals de Catalunya per a les persones que hi ha ingressades i pel personal sanitari. Us adjuntem la carta per donar-vos tota la informació necessària.

SEGUR QUE ELS FARÀ MOLT FELIÇOS I FELICES SABER QUE ELS INFANTS DE LES ESCOLES ELS DONEM EL NOSTRE SUPORT!!!!

Si voleu compartir la carta amb els vostres companys i companyes, la podeu enviar per correu electrònic al vostre tutor/a i en farem un recull.

 

CIUTATS OLÍMPIQUES:

Divertiu-vos jugant amb aquest joc interactiu. Us proposem un repte: Podríeu ubicar totes les ciutats olímpiques de l’era moderna a la primera?

https://mapasinteractivos.didactalia.net/ca/comunitat/mapasflashinteractivos

EXPERTES I EXPERTS DEL TECLAT.

Aneu passant de nivell fins que us convertiu en expertes i experts del teclat.

https://www.typingclub.com/sportal/program-3.game

TANIA VALDELUMBRE

Podeu seguir llegint les aventures de la Tània Valdelumbre.

https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1Pg8OMCScPUs3Q9Gm69_b-XrZ2AbImqRF

 

ENIGMES

Eiiii, com ha anat aquesta primera setmana a casa? Esperem que estigueu gaudint fent aquelles coses que no podeu fer normalment, i sobretot agafant forces per tornar a l’escola amb moltíssimes ganes!!!
A continuació us proposem 4 enigmes per fer amb les vostres famílies, els quals heu de resoldre i enviar les respostes per correu als vostres tutors/tutores:

cerezo.clemente@enxanetaterrassa.cat
navarro.lydia@enxanetaterrassa.cat
alconcher.francesc@enxanetaterrassa.cat
parrado.silvia@enxanetaterrassa.cat

Divendres us donarem les solucions!!!
Si teniu qualsevol dubte, podeu utilitzar l’apartat de comentaris d’aquest Blog per poder ajudar-vos entre vosaltres, o preguntar-nos als mestres a través del correu electrònic.

Esperem que gaudiu molt fent-los. Endavant!!

1. EL PARE I LES SEVES FILLES

El pare de la Laura té 5 filles: Lala, Lela, Lila, Lola, i l’altre és….?

2. LES CASES I ELS VEÏNS

Si els Navarro viuen al costat dels Cerezo, però no al costat dels Parrado, i els Parrado no viuen al costat dels Alconcher… Quin veí viu al costat dels Alconcher?

3. EL PAGÈS I EL GENI

Un pagès es lamentava de la seva pobresa, només tenia en la seva butxaca unes quantes monedes.

De sobte se li va aparèixer el geni i li va proposar:

Agafa aquestes quatre pedres i per cadascuna que llancis al riu jo duplico els teus diners, però tu em dónes 1000€. Si llences la segona em dónes el doble del que em vas donar la vegada anterior (2000€), i així successivament, li diu el geni.

Al pagès li va agradar molt la idea, va tirar la primera pedra, i en efecte va comptar els seus diners i va veure que se li va duplicar lliurant-li al geni els 1000€. Va llençar la segona pedra i va veure duplicar-se una altra vegada els seus diners, lliurant-li al geni ara 2000€. Es va entusiasmar tant que va llançar la tercera i quarta pedra sense adonar-se que al final es va quedar sense res.

Quants diners tenia el pagès al principi?

4. ELS ANIMALS

Pots dir quant pesen els tres animals junts?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>