Aquest darrer trimestre de curs tots junts hem viscut dins d’un submarí groc i hem navegat pel mar verd, sota les onades camí cap al sol. Això és el que canta Ringo Starr en la mítica cançó dels Beatles que ens ha servit de marc referent del nostre projecte final.
“So we sailed up to the Sun
Till we found the sea of green
And we lived beneath the waves
In our yellow submarineª
Els projectes ens serveixen per englobar totes les activitats treballades I enllaçar-les dins d’un mateix tema. El fet de centrar-nos en una temàtica concreta ens resulta útil per no dispersar-nos i per treballar tots els objectius que ens hem plantejat.
Comencen el projecte amb cançons perquè la música és una eina pedagògica molt motivadora que potencia la comunicació no verbal i emocional, la comunicació espontània i la cohesió del grup. Ens permet avançar en els hàbits de treball, en l’atenció i en el respecte cap als altres. Comencem cantant “Yellow submarine” i ens enfonsem cap a dins del mar amb les cançons de “Marta i Gregori- els animals del mar”, “En el fondo del mar, canciones infantiles”, “Muevete como los animales del mar- Pinkfong canciones” i “Yellow submanine- cantajuegos”.
Amb el treball de la lectoescriptura descobrim tot un munt de paraules marines, d’animals del mar, i d’estris d’estiu que utilitzem quan anem a la platja i quan fem les activitats més refrescants.
L‘educació artística i plàstica ens ha permès treballar amb el color blau i verd dels de paisatges marins, els ocres de la sorra de la platja i evidentment el groc del submarí. Els pinzells, els punxons, els retoladors, la cola, els papers de seda i de cel·lofana, les tisores… han estat els estris que més hem utilitzat per desenvolupar les nostres habilitats i ens han sortit treballs força xulos!!!!
A l’hora de matemàtiques hem comptat, ordenat i classificat peixos, pops, taurons, balenes, pedres de platja… i per demostrar que les matemàtiques no són avorrides hem sortit al pati i hem continuat ordenant peixos, aquest cop dins de l’aigua. També hem imitat les formes de les onades i dels cargols tan típics dels paisatges mariners i ho hem fet diversificant els materials utilitzant pedres de diferents mides, papers, peixos de plàstic, plastilina, etc.
Hem pensat exercicis divertits que ens ajudin a desenvolupar la motricitat fina: posar les dents al tauró és feina de paciència i habilitat, capturar peixos utilitzant les pinces ens ajuda a agafar força que ens anirà bé per després escriure millor, “pescar” no ha estat fàcil, però si possible, cosir amb cintes de colors no ha resultat tan complicat, ni tampoc posar la pilota dins la boca del peix 😉
La recreació del fons marí a la sala dels somnis i a la classe ens ha permès submergir-nos dins de l’aigua sense necessitat de mullar-nos, navegar i nedar enmig de peixos, taurons, i altres animalons.
Continuem amb la pràctica del ioga, aquest trimestre imitant les postures dels animals del mar: el cranc caminant endarrere, la balena de panxa avall i l’estrella del mar amb braços i cames ben oberts.
També hem tingut temps per trobar moments divertits i refrescants i amb ells les orenetes ens volem acomiadar d’aquest curs i desitjar-vos MOLT BON ESTIU !!!!
😍
🥰❤️