UNA NOVA MANERA DE COMUNICAR-NOS

Per a poder reforçar la comunicació de l’alumnat que no pot expressar-se a través del llenguatge oral i escrit sovint s’utilitzen els sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (SAAC). Un dels que més utilitzem a la nostra escola és el basat en pictogrames permetent als alumnes fer demandes i expressar-se. Fins ara els pictogrames es treballaven amb un suport físic, les llibretes de comunicació.

A finals del curs passat vam començar a utilitzar les tauletes com a comunicadors a través de l’aplicació      AsTeRICS Grid .

Aquest és un comunicador dinàmic multiplataforma, gratuït i personalitzable, que permet la utilització de pictogrames, imatges i signes ortogràfics per facilitar la comunicació i la participació a totes les persones. A més reuneix unes característiques que el converteixen en una eina que permet adequar el comunicador a la persona, tenint en compte la seva edat, interessos, capacitats i entorn social.

Hem començat, doncs, a utilitzar aquest comunicador amb alguns dels alumnes que no utilitzen llenguatge oral o per reforçar i facilitar el que tenen.

Hem creat taulells personalitzats amb el vocabulari propi de cadascun d’ells i que els permet fer les demandes més utilitzades per ells: menjar, beure, activitats que els agraden, activitats escolars, rutines… I també amb les fotos dels companys i dels professionals.

Aquest curs hem començat a treballar l’AsTeRICS Grid amb en Tobi com a suport a la parla.
Se li treballa el vocabulari específic dels projectes d’aula, l’horari escolar i les rutines.

CALENDARI: dia de la setmana, número i mes

EL TEMPS: