TINC UN VOLCÀ, COM PUC FER PER CONTROLAR-LO?

En aquesta nova entrada al bloc de l’aula dels Abellerols us volem explicar el treball que estem fent aquest trimestre per treballar emocions, i especialment la ràbia, a partir del projecte contes. Enllacem també altres activitats que fem durant el dia a dia amb els alumnes, com el moment de la calma.

El conte que treballem es diu” Tinc un volcà” de la Míriam Tirado amb il·lustracions d’en Joan Turu. La protagonista és una nena que té un caràcter explosiu, i que sovint quan les coses no li surten com ella vol” treu foc”. Apareix per ajudar al nostre protagonista la fada dels volcans i li ensenya estratègies per calmar-se quan el seu volcà interior vol esclatar.

El treball amb els alumnes dels Abellerols ha estat molt bonic i també adaptat a cada alumne i al seu nivell de comprensió. Hem treballat des de la projecció del conte i explicació per part de la Logopeda, a fer a l’àrea de plàstica, diferents treballs manuals relacionats amb el conte, així com fer un mini volcà. Els objectius principals que hem treballat han estat:

Identificar la ràbia com a una emoció que tenim tots de manera molt gràfica amb el símil del volcà
Utilitzar l’estratègia de la respiració per tornar a la calma amb el suport d’una cançó que ens és molt propera perquè fem servir cada dia.

Us deixem l’enllaç de la cançó de la calma per si la voleu fer servir!

Aquest és l’enllaç del conte.

Volem agrair a la Cèlia i a la Gemma per descobrir-nos aquest conte.