PRE-GRAFISMES I TRAÇ

Des de l’inici del curs hem estat treballant el pre-grafisme i el traç a través de jocs i activitats.

Hem començat a treballar el traç horitzontal i vertical amb cotxes de joguina. Posem pintura a les rodes i fem córrer el cotxe per un paper en blanc.

Sobre les taules de treball hem creat petits circuits en línia recta amb cinta adhesiva de colors. Amb els cotxes de joguina que tenim, alguns alumnes ressegueixen el circuit i treballen el traç horitzontal i vertical.  Amb alguns dels nostres alumnes  hem augmentat la dificultat creant un circuit que reprodueix una carretera i que ens permet treballar el traç multidireccional amb els cotxes. També hem treballat parar al número 1 o parar al número 2.

També experimentem amb materials com el cafè en pols o la sorra que ens permeten fer traços amb el dit sense haver d’utilitzar llapis, bolígrafs, retoladors…

A l’aula utilitzem la Clevertouch per ajudar-nos a millorar el traç horitzontal i vertical. Algun alumne comença a practicar el grafisme de lletres i números.

Aquestes activitats ens ajuden a:

• Progressar en el control dels moviments de braç, canell i mà.
  • Exercitar la coordinació òcul-manual.
  • Practicar recorreguts amb moviments amplis que es corresponen amb els mateixos recorreguts en exercicis més precisos acotats al paper.