EMOCIONS A TRAVÉS DE LA MÚSICA

Moltes de les activitats i recursos que utilitzem amb els nostres alumnes estan relacionats d’una manera o altra amb la música. La música és una activitat molt motivadora amb la qual obtenim moltes respostes i ens permet treballar molts continguts.

La música i les cançons ens ajuden en la nostra pràctica diària amb els nostres alumnes a canviar estats d’ànim, a reconduir i prevenir conductes, a assolir continguts, a emocionar-nos, a socialitzar-nos, a comunicar-nos …. , inclouen tots els àmbits, el desenvolupament Personal i Social, l’Emocional, el Comunicatiu, el Cognitiu i el Digital i Tecnològic.

A l’activitat de música a la nostra aula incloem una sèrie de passes seqüenciades amb diferents objectius:

. Exploració dels diferents instruments (conèixer l’instrument, saber-lo manipular, reconèixer el so, mostrar interès…)

. Anar a buscar un instrument per acompanyar la cançó (seguiment d’ordres, hàbits, habilitats personals i socials, respectar el torn, col·laborar en grup…)

. Utilitzar un instrument per acompanyar la cançó (seguiment d’ordres, respecte de les consignes donades, compartir l’activitat i treballar en grup)

. Demanar cançons (comunicació amb foto, pictograma o llenguatge verbal…)

. Relaxació amb diferents músiques:  emocionals , autoregulació.

. Audició de cançons (tolerar diferents músiques, respectar les preferències dels altres, estar atents, mostrar preferències i emocions…)

. Acompanyar les cançons amb gestos (cognició, coordinació, atenció, seguiment d’ordres …)