EL GRUP DELS ABELLEROLS COMENCEM UN PROJECTE DE CUINA EN FORMA DE TALLERS

El grup dels Abellerols comparteixen l’interès dels aliments com a un tret comú i característic de l’aula. Per aquest motiu, tenint en compte l’edat i que els aliments esdevenen un dels principals focus d’interès del grup dels Abellerols, considerem primordial treballar aquesta temàtica a partir de la metodologia en forma de tallers, ja que esdevenen dos elements amb un elevat potencial en quant als aprenentatges de l’alumnat.

L’experimentació, la manipulació i la participació activa de diferents aliments dins del món culinari pot ajudar als nostres alumnes a adquirir nous aprenentatges importants pel seu dia a dia, ja que gràcies a ells es poden treballar diferents continguts tals com les propietats dels diferents aliments, les habilitats manipulatives, la capacitat de concentració, el seguiment de diferents passos i per tant la seqüenciació i el temps d’espera en quant a hàbits alimentaris, tot acompanyat de l’estimulació tàctil, gustativa i olfactiva.

La Cuina és una activitat que requereix d’una sèrie de passos previs per tal d’assolir el producte final. Uns passos que permeten que els alumnes siguin protagonistes dels seus aprenentatges, i que per tant, hagin de posar en pràctica tot una sèrie de competències i coneixements per poder seguir els passos que es requereixen. A més, tenint en compte la importància en el procés i no tant en el resultat, considerem que és al llarg d’aquests passos on els alumnes tindran l’oportunitat de posar en pràctica diferents habilitats que els permetin adquirir nous coneixements. Per aquest motiu, aquest projecte pretén per una banda, adquirir aprenentatges relacionats amb continguts del món dels aliments, però sobretot potenciar el treball en equip dins l’aula i deixar que els alumnes esdevinguin agents actius dins del seu procés d’aprenentatge. A més, pretén desenvolupar l’autonomia personal dels alumnes, sobretot relacionat amb el tema de l’alimentació.

Finalment, tenint en compte que es tracta d’un grup que aprèn molt a partir de la manipulació, creiem que treballar aquests tallers de cuina dins l’aula pot aportar molts beneficis en quant al seu desenvolupament.

Comencem a cuinar!