COM TREBALLEM ELS ABELLEROLS LES NORMES A L’AULA

Sovint en el dia a dia de l’aula ens trobem amb problemes perquè els alumnes segueixin unes normes bàsiques, i entrem en enfrontaments i espirals de negació que costen de reconduir.
Amb l’experiència hem constatat que hi ha estratègies concretes que faciliten als alumnes la comprensió del que els hi estem demanant.

Us expliquem alguna d’aquestes estratègies que fem servir i funcionen.
• Sempre cal el suport visual, sigui amb fotos reals, o bé amb pictogrames. Amb alumnes amb nivell mes alts, podem fem servir histories dibuixades.

• Normes impersonals, es pot treballar des de l’anonimat, es a dir no sóc jo qui no et deixo fer tal cosa, sinó es que l’escola no deixa fer-ho.

• Si ens costa que ens donin alguna cosa quan els hi demanem, sovint va bé dir que ho deixin en una caixa, no a la nostra mà, és una altre manera de fer-ho impersonal.

• Fer servir una creu per posar a sobre del pictograma o foto del que no es pot fer, o no toca en aquell moment.

• Donar informació en positiu, dir el que Sí que es pot fer, no el que No es pot fer.

• Fer-los saber què esperem nosaltres d’ells i animar-los a fer el que  es proposa.

Cada  alumne és diferent, però una bona observació de les seves conductes i un bon treball d’equip per buscar les estratègies adequades facilita molt  la comprensió i el seguiment de les normes.