COM ORGANITZEM UN DIA D’ESCOLA

L’organització d’activitats diàries, així com l’adquisició de rols de responsabilitat esdevenen habilitats que formen part de la vida de qualsevol persona. Aquestes tasques ens ajuden a organitzar el dia a dia dels nostres alumnes, ja que permeten l’anticipació i el coneixement de les diferents activitats que es realitzaran durant aquell dia.
Gràcies a l’horari diari i a la seva organització, els Abellerols treballen moltes habilitats que els ajuden a desenvolupar les funcions executives i alhora, potenciar així la seva pròpia autonomia. A més, prendre consciència de com serà el dia els proporciona tranquil·litat i seguretat, cosa que millora qualitativament els seus aprenentatges dins l’aula.
Per altra banda, el reconeixement d’un mateix i de les persones del seu entorn també esdevé un factor molt important, que els permet potenciar l’autoconcepte i les relacions de grup.
Per aquest motiu, cada matí, els Abellerols comencem el dia amb la selecció de les fotografies dels alumnes del grup, on ells mateixos l’agafen per indicar que han vingut a l’escola. Aquesta activitat ens permet fer preguntes per a què els alumnes reconeguin als seus companys amb la fotografia, cosa que els ajuda a  sentir-se un membre important del grup.

Un cop fem la primera part del dia, passem a la  creació d’aquest horari organitzatiu, on els mateixos alumnes són qui seleccionen l’activitat que toca en aquell moment, i els que un cop finalitzada, la tornen a col·locar al seu lloc per canviar-la per la tasca següent.

Però això no és tot, ja que creiem que donar responsabilitats als nostres alumnes és clau pel seu desenvolupament. Per tant, amb l’objectiu de treballar aquesta responsabilitat, cada alumne/a té associat un càrrec d’aula que ha de fer cada dia. D’aquesta manera, ells mateixos són conscients del càrrec que han de fer i en quin moment i, un cop dut a terme, s’autoavaluen a partir d’un indicador (el monstre de colors) que indica com s’ha fet el càrrec.