Menjador escolar

(Podeu consultar el menú fent clic a l’icona de “Menú de menjador” de la web de l’escola)

El Menjador és un servei complementari del centre, amb caràcter social i educatiu.

Els objectius bàsics del menjador escolar són:

• Cobrir les necessitats nutritives de l’alumnat.
• Adquirir hàbits alimentaris saludables, hàbits d’higiene i hàbits de
convivència.
• Fer ús del temps lliure de forma lúdica i formativa.

Per això creiem necessari que tota la comunitat educativa conegui les següents
informacions i normes de funcionament d’aquest servei:

• El menjador comença el 14 de setembre del 2020. El servei de càtering ens el
servirà el BAIXADOR de Puig-reig i serà gestionat des del Consell Comarcal
del Berguedà.• El servei es gestiona mitjançant un acord entre Consell Comarcal/
Ajuntament/ AMPA/ Escola.

• El preu per dia és de 5,65 euros (els tiquets de l’any passat no serveixen,
l’Ampa els abonarà).

• El preu del menjador escolar es revisa cada curs. Aquest any s’ha
incrementat ja que hi ha 1 hora més de monitoratge per intentar complir al
màxim possible la normativa Covid i també perquè l’empresa guanyadora del
concurs públic per la gestió d’aquest servei té un preu més elevat.

S’ha compartit un formulari -Google Forms- on hi ha les dates fins el dia 2
d’octubre, per tal que apunteu els dies que els vostres fills es quedaran a dinar.
A partir d’aquella data l’Ampa i l’escola valoraran si es continua amb aquest
sistema o es modifica la forma d’inscripció.
Cal omplir aquest formulari com a màxim fins dissabte 12 de setembre, ja que
diumenge 13 farem el buidatge i dilluns 14 abans de les 9:30 enviarem el total
dels menús a el Baixador de Puig-reig.
Els alumnes que es quedin de manera excepcional al menjador hauran de
comunicar-ho a l’escola a primera hora del mateix dia via mail, abans de les 9:15
Les famílies que no es quedin un dia que havien marcat prèviament al Google
Forms caldrà que ho comuniquin a l’escola via mail per tal d’anular el dia. Si no
es fa abans de les 9:15 el Consell Comarcal cobrarà aquell dia.

 

COM ES FARÀ L’ABONAMENT DELS DINERS DELS TIQUETS?
Abans del dia 25 de setembre podeu retornar els tiquets a la Biblioteca, a la Ma.
Antònia.
Li podeu deixar el vostre número de compte i l’Ampa us farà transferència, o bé
acordarem un dia més endavant per retornar-ho en efectiu.

ESPAIS
A l’escola a l’hora del menjador els alumnes es distribuiran de la següent
manera:
INFANTIL: zona del sorral fins a la cuineta.
CI: zona de davant de la pista i el CAP.
CM: zona de la pista.
CS: zona dels gronxadors/ rocòdrom fins a la tanca verda.
Aquests espais rotaran de forma setmanal.

Malauradament per qüestions de monitoratge no podrem mantenir exactament
els mateixos grups estables/espais que a l’hora d’esbarjo; la contractació de més
personal encareix notablement el preu del tiquet. Per aquest motiu a l’hora de joc
del migdia els alumnes de primer a sisè hauran de portar mascareta.

Tots els comensals menjaran el menú establert. Si un nen o nena necessita
un règim especial o dieta durant un període llarg del curs escolar cal que els
pares presentin certificació mèdica conforme no poden menjar determinats
aliments.
Si un nen o una nena necessita una dieta per alguns dies concrets s’ha
d’anotar a les observacions del Google Forms o enviar un correu a l’escola
abans de les 9:15.
Si hi ha un nen o nena amb al·lèrgia severa a algun aliment (risc de xoc
anafilàctic) s’estudiarà el cas amb totes les persones implicades i es prendran
les mesures oportunes i personals que es creguin més adients en aquell
moment, d’acord amb la normativa legal.
• Les monitores seran la M.Àngels Codina, la Judit Solà, la Sara Subirana i la
Cristina Subirana.
• Aquest curs els/les alumnes de P3 no podran fer la migdiada a l’edifici de la
llar d’Infants.

Normes de funcionament i comportament de l’alumnat:

• Les normes que els nens hauran de complir dins el menjador estaran en un
cartell per tal que es compleixin.
• Els nens que es quedin a menjar a l’escola no podran sortir del centre sense
una nota signada pels pares i adreçada a la direcció.
• Des de les 12:40 del migdia a les 14:55 de la tarda, només podran romandre
dins el recinte escolar els alumnes que es quedin al menjador.
• És obligatori que els alumnes que es quedin a menjador cada dia cal que
portin dos paquets de tovallons de paper. Els que es quedin menys de tres
dies han de portar un paquet de tovallons. Per raons COVID no poden portar
un tovalló de roba tal i com s’havia fet aquest darrer any.
• La bata serà voluntària.
• Durant l’horari de menjador no es permetrà jugar sense la supervisió d’un
adult a l’interior dels edificis; s’han distribuit espais i grups respectant el màxim
les indicacions del Departament referides a la normativa COVID. Si fa mal
temps els nens aniran al pavelló.
• No es permet portar diners, gormanderies ni joguines durant l’horari de
menjador. En cas contrari l’escola no es fa responsable de les mateixes.
• Per entrar els nens/es faran una fila en sentir el timbre.
• Es rentaran les mans a l’aula abans d’anar al
menjador.
• Caldrà aprendre a utilitzar correctament els coberts, el tovalló, mastegar els
aliments i guardar una postura correcta a la taula.
• Els alumnes tindran la llibertat d’escollir la quantitat de menjar que vulguin a
partir d’un mínim que vetllarà la monitora.
• Es pot parlar però no cridar, i cal demanar les coses
correctament.
• Cada nen deixarà endreçada la cadira quan acabi de menjar.
• Els alumnes no poden entrar a la cuina.
• El material que es trenqui o deteriori per fer-ne un ús inadequat, s’haurà
d’abonar.
• Observant la normativa actual, de primer a sisè, caldrà portar la mascareta
durant l’estona que no s’estigui realitzant l’àpat.

L’alumnat té el deure de respectar l’exercici dels drets i les llibertats de tots els
membres de la comunitat educativa; per tant ha de respectar la normativa vigent.
Els nens que tenen un comportament indisciplinat reiterat se’ls aplicarà el règim
disciplinari de les NOFC.

Per altra banda, es consideren faltes
GREUS:
1. Faltar al respecte a qualsevol membre de la comunitat educativa ( monitores,
companys /es…)
2. No fer cas a les monitores.
3. Sortir del menjador o del recinte escolar sense permís o obrir les portes sense
autorització de l’adult responsable.
4. Causar desperfectes de manera intencionada al material de menjador, de
l’escola o dels companys i companyes.

Quan un/a nen/a cometi una falta d’aquest tipus les monitores informaran a la
família mitjançant una nota o un escrit a l’agenda que caldrà retornar degudament
signada. Cada tres faltes greus, la Direcció del centre convocarà als pares o tutors
per trobar solucions al problema i, si el cas ho requerís, s’informaria al Consell
Escolar del Centre per prendre conjuntament mesures oportunes.

En el cas de faltes greus reiterades i un cop esgotes les mesures
correctores, si fos el cas, es suspendria a l’alumne del dret de gaudir del
servei de menjador.

Les famílies dels nens i nenes que utilitzin habitualment el servei de menjador
(més de tres dies per setmana) rebran un informe dos cops al llarg del curs.
D’igual manera si hi ha qualsevol incidència amb els nens/es (que no mengin, que
no dormin si habitualment ho fan,…, els més petits, o problemes de comportament)
es comunicarà a les famílies a través d’una nota ( els alumnes d’educació infantil) i
de l’agenda ( els alumnes de primària).

Casserres a 10 de setembre de 2020

Atentament, Comissió de menjador

Ajuntament, AMPA i Escola