Xarxa Territorial de Transformació Educativa

Aquest curs la nostra escola forma part de la Xarxa Territorial de Transformació Educativa ja que ens hem adherit al programa d’innovació pedagògica d’Acceleració de la transformació educativa / Eines per al Canvi (PAcTE). Aquest programa promou l’actualització del projecte educatiu dels centres amb l’acompanyament professional i la dotació dels recursos i les eines necessàries per impulsar processos de transformació educativa en els àmbits de l’organització, les metodologies d’ensenyament i aprenentatge, i el treball en xarxa intern i amb l’entorn.
El passat dimarts 21 de setembre  vam assistir a la Jornada de benvinguda al Laboratori de Transformació Educativa d’enguany on es parlava de la necessitat del canvi i el fet de qüestionar-se què fem a l’entorn educatiu, quin és el propòsit de l’escola? quina escola per a quina societat? quins infants per a quin món?
En aquest context ens van proposar unes preguntes per reflexionar en claustre amb l’objectiu de promoure el canvi. Aquí us deixem un resum de les primeres reflexions entorn la transformació educativa que estem duent a l’escola Can Coll:
Transformació educativa:
  • què hem fet?

Tenim ganes i compromís per innovar i sortir de la zona de confort.

Tenim una visió conjunta com a claustre de l’aprenentatge (vivencial, manipulatiu…)

Compartim experiències i vivències entre les nostres comunitats

• què fem?

Formacions conjuntes de claustre (mateàtiques manipulatives, coeducació, innovamat…)

Compartim recursos, experiències, vivències…

• què cal fer?

Prioritzar els objectius per tal de no tenir tants fronts oberts, i acotar les accions perquè les propostes siguin qualitatives.

Empoderar els grups impulsors.

Buscar més estones de reflexió.

Aprofitar l’entorn que tenim i establir més vincles amb les entitats del poble.

Trobar la forma eficient de recollir tot allò que treballem.