Projectes internacionals

A l’Escola participem a diversos projectes de caire internacional

1-Projecte Pyrenfor

El projecte PYREMFOR vol promoure el treball forestal transfronterer, mobilitzant els diferents actors i implementant sistemes europeus de formació forestal innovadors, reactivant l’economia i dinamitzant la innovació forestal. En aquest sentit, es crearà una xarxa de cooperació entre actors implicats en la formació per promoure intercanvis entre estudiants de formació professional, persones que s’estiguin formant i formadors, implementant innovacions pedagògiques en formació forestal. Així, es millorarà el coneixement del mercat laboral, es facilitarà l’acompanyament per a l’ocupació transfronterera i es promocionarà i dignificarà el sector del treball forestal. Per facilitar la ocupació i la xarxa es crea la Plataforma de Ocupació Pública Forestal (OCUPFOREST). A Catalunya, hi participaran, a més del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) i el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC), el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, l’ECA Forestal de Santa Coloma de Farners i l’Associació Catalana d’Empreses de Treballs Forestals (ACETREF).

2-FORUO

Del  juny 2020 a 15 octubre 2024 es desenvoluparan cursos dedicats a les Plantes Aromàtiques i Medicinals i als Petits Fruits.

El projecte vol promoure noves ocupacions en el sector forestal i rural (FoRuO)  amb diferents accions entre les que destaquem l’elaboració de cursos de formació dedicats a les Plantes Aromàtiques i Medicinals (PAM) i als Petits Fruits (PF). Aquests cursos tindran una part teòrica que s’impartirà de manera virtual i una part pràctica, que no serà obligatòria, que consisteix en diferents visites tècniques a Aragó, Catalunya i Occitània (França) i pràctiques curtes en empreses. El projecte es va iniciar al juny de 2020.

La formació s’ha organitzat en 11 mòduls educatius donant l’opció als alumnes per inscriure en el curs complet o en els mòduls que més li puguin interessar. Un dedicat a les Plantes Aromàtiques i Medicinals i un altre als Petits Fruits en els que es tractarà sobre producció, processat i elaboració de productes, considerant aspectes de comercialització.

Més informació al següent enllaç.

3-MESTRES

El projecte Mèstres- Interreg Poctefa, del que som socis associats al CTFC, l’objectiu principal és el de facilitar l’accés a llocs de treball altament qualificats que permetin l’inclusió sostenible en els territoris de la zona transpirinenca, cosa que facilitarà i millorarà el desenvolupament socioeconòmic i la gestió sostenible dels recursos dels Pirineus.

Amb el projecte es vol millorar les habilitats del formador forestal i de maquinària forestal en els centres de formació professional dels territoris transpirinencs tenint en compte l’harmonització de les formacions, l’augment de competències dels formadors i la millora de la percepció de la formació professional per part de les empreses.

La durada del projecte és de gener del 2020 a desembre del 2021.

4- Erasmus +

La Direcció General d’Educació i Cultura de la Comissió Europea va concedir a finals de l’any 2013 a

Gràcies a aquest document, els propers anys, els estudiants de l’escola podran continuar fent estades per realitzar la FCT a empreses de l’estranger, en el marc del nou Programa Erasmus+.

Tal i com exigeix la Carta Erasmus, a continuació ús presentem declaracio_erasmus_2014-angles

Enllaços: