EA Forestal de SCF

L’Escola Agrària Forestal “Casa Xifra” és una escola pública  situada al peu de les Guilleries, a Santa Coloma de Farners, capital de la comarca de la Selva. Forma part d’una xarxa de 14 d’escoles agràries del Departament d’Acció climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

La nostra missió consisteix en garantir la qualificació professional de les persones que volen desenvolupar la seva activitat en el sector de la jardineria, el sector apícola i el sector de l’aprofitament forestal i de la conservació del medi natural mitjançant una formació integral que els capaciti per afrontar amb eficàcia la seva tasca com a professionals i faciliti la seva inserció en el món laboral.

El nostre projecte educatiu vol implicar a tot el personal de l’escola, i es fonamenta en el principis de respecte a les persones i la igualtat d’oportunitats. A les aules fomentem el treball en equip, la responsabilitat, l’autonomia i totes aquelles capacitats que demana el món laboral. Fomentem valors claus com el lideratge, la innovació, la capacitat emprenedora, i el desenvolupament de les habilitats digitals.

Des de fa anys tenim acords amb institucions de l’àmbit local i estatal que permeten millorar la qualitat de la formació i les opcions professionals dels alumnes. Tenim una llarga experiència en convenis de pràctiques en empresa tant a nivell nacional com a l’estranger. També gestionem una borsa de treball per als ex-alumnes del centre.

Organitzem cursos i jornades tècniques, per a professionals en actiu que volen reciclar els seus coneixements, tant de l’àmbit de la jardineria, de l’àmbit forestal, de l’àmbit apícola o del medi ambient o el viverisme, així com cursos més genèrics com els d’aplicadors de productes fitosanitaris o els de gestió d’empresa o els programes d’emprenedoria. També participem en el procés d’incorporació de joves agricultors.

L’Escola Forestal participa en el Projecte de Qualitat i millora continua des de l’any 2010, l’any 2016 vam obtenir la re-certificació segons la norma ISO 9001:2008 i al 2018 i al 2022 hem obtingut la certificació segons la nova norma ISO 9001: 2015. Valors com la sostenibilitat en tots els àmbits, la formació contínua del professorat, la recerca de millors oportunitats per l’alumnat i les habilitats per treballar per projectes són trets característics de la nostra organització. Ara al 2022 hem aconseguit certificar-nos segons la norma 14.001.

Paral·lelament des del 2015 a l’escola es fan reunions de la comissió tècnica en formació de l’apicultura a Catalunya per coordinar les necessitats formatives del sector  i al 2016 hem consolidat el Departament apícola al mateix nivell que el forestal i el de jardineria.

Carta de serveis del centre -2022