VI Trobada de “Música a les Mans” a Andorra.

El passat dissabte 12 de maig de 2012 es va celebrar la VI Trobada de “Música a les Mans” a Andorra.

De la trobada cal destacar el gran treball que van fer els organitzadors amfitrions, en David Sanz (director de l’Institut de música del Comú d’Andorra la Vella) i el seu equip, perquè tot sortís tal com es va programar durant les sessions del grup de treball que es va organitzar al CRE amb tot el professorat voluntari des del passat octubre fins a l’abril.

A l’arribada a Andorra ens va rebre la Consellera de Cultura del Comú d’Andorra la Vella, Sra. Meritxell Rabadà Duque, i la directora de cultura, Sra. Patty Bafino. Ens vam dirigir al Centre de Congressos, i després de l’esmorzar que ens van oferir ens vam organitzar per grups i vam començar els assajos, els tallers de body-music, la xerrada pels pares i l’activitat familiar que va cloure el matí.

A les 14h vam anar a dinar al Restaurant Bondia, al costat mateix del Centre de Congressos, on vam tenir l’oportunitat de relacionar-nos tots plegat dins d’un ambient distès i agradable, i a les 16h els participants ens vam dirigir de nou a l’auditori per assajar la cançó “La música a les mans” (de Gabriel Gorce, alumne de Puigcerdà), en la versió per a cor i orquestra que va adaptar en Toni Gibert, destacat compositor andorrà.

A les 17h va començar l’acte, amb parlaments de la Cònsol major del Comú d’Andorra la Vella, Sra. Maria Rosa Ferrer Obiols, i posteriorment d’en Manel Eixemeno, director del CRE.

Seguidament es va projectar l’audiovisual “Música a les mans-2012” en el que es va poder veure part del treball realitzat pels alumnes participants durant el curs, així com aspectes del dia a dia a les seves escoles de música, i en el que va destacar la banda sonora amb la cançó “Follow your heart”, composada i interpretada per Alba de Toro, antiga alumna que va participar a les primeres trobades i que ens va regalar aquesta cançó, enregistrada en un senzill estudi de l’escola d’Anantapur a l’Índia, on treballa actualment.

El programa del concert es va desenvolupar àgilment, tal com estava previst, amb intervencions d’alumnes solistes i grups de les diferents escoles de música, algunes de les quals s’havien posat d’acord per presentar repertori en comú.

Després de la brillant intervenció de Pablo Torres al piano, hi va haver una sorpresa: l’Ignasi Cambra, també antic alumne que havia participat a les primeres trobades, havia vingut el dia abans d’Estats Units, on està estudiant (la carrera de música a la Universitat d’Indiana) i fent concerts. Va venir fins a Andorra per estar amb nosaltres a la trobada i va sortir a l’escenari per interpretar Polonesa Fantasia op. 61 de F. Chopin, fora de programa.

El concert va finalitzar amb la intervenció del cor “International Singers” d’Andorra, l’Orquestra de l’Institut de música, i tots els participants interpretant la cançó-emblema de la trobada “La música a les mans”, en la seva versió simfònica coral.

A més del caliu humà que va imperar durant tota la jornada, ens va impressionar el nivell musical que van demostrar tots els participants, que hem anat veient com cada any s’han anat superant.

Felicitats a tots i moltes gràcies per la vostra participació.

Galería d’imatges.

Diferents mitjans d’Andorra s’han fet ressò de la trobada.

Altres reculls de particulars:

• Una part del concert a YouTube. Gràcies Oriol Gómez!
  • Víctor Iglesias & Toni Fernández. YouTube.
  • Gabriel Gorce. YouTube.