Projecte Educatiu de Centre (PEC)

 

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE

Col·legi Immaculada Concepció

(Lloret de Mar)

Curs 2019-2020


NOM CENTRE EDUCATIU: Col·legi Immaculada Concepció.

Centre Concertat per la Generalitat de Catalunya

TITULARITAT: RR. de la Immaculada Concepció de Castres

CODI GENERALITAT: 17002119

ADREÇA: Carrer Felip i Gibert, 38. 17310 Lloret de Mar (Girona)

TELÈFON:  (+34) 972 364 740 / mòbil 699096081)

E-M@IL: cimcon@immaculadalloret.cat

WEB: https://agora.xtec.cat/col-imma-lloret/


 

  1. PRINCIPIS INSPIRADORS

1.1. EL NOSTRE ESTIL EDUCATIU I PEDAGÒGIC

El Col·legi “IMMACULADA CONCEPCIÓ” és un espai formatiu al servei de l’educació cristiana.

 La seva orientació pedagògica, enriquida al llarg del temps per l’experiència de germanes i laics, ha esdevingut un estil educatiu que:

 

  • ES FONAMENTA en el reconeixement del valor de cada persona pel fet de ser-ho i en una relació educativa que s’estableix des de la confiança i l’afecte.

 

  • ES VIU en un ambient d’acollida familiar, fet de proximitat, senzillesa i cordialitat. La nostra PEDAGOGIA té un estil propi que gira al voltant d’un eix “la valoració de les persones i les relacions interpersonals”, en un clima familiar, senzill i proper, com a experiència educativa integral. Relació que fomenta el respecte i l’afecte entre educands i educadors, constitueix el segell propi amb el que “Emilie de Villeneuve”, va viure el seu compromís com educadora i que és impuls del nostre estil educatiu.

 

  • S’EXPRESSA en la importància que dóna als estímuls positius que motiven les persones i en un just equilibri entre exigència i flexibilitat. Així ens trobem amb un clima escolar positiu i motivador, ajudant a cadascú a ser protagonista i responsable del seu creixement personal.

 

  • ES RECOLZA en una metodologia activa, creativa i participativa, que valora la constància i el gust pel treball ben fet. Recerca de l’equilibri entre la proposta de “metes exigents” i les possibilitats i ritmes de cadascú.

 

  • ES DESENVOLUPA en un clima d’alegria, factor i medi que ajuda a fer experiències humanitzadores i de creixement personal. Un estil de treball actiu i participatiu, atent a promoure la implicació dels alumnes en la millora del seu procés d’aprenentatge. Estímul de la constància i la tenacitat com a actituds fonamentals del caràcter. La invitació a sortir d’un mateix i descobrir les pròpies possibilitats i responsabilitats en la construcció d’un món més just.

 

El nostre estil educatiu amb mes de 100 anys d’Història a Lloret de Mar, contempla ja els ciutadans del segle XXI, educant infants, nens i nenes, nois i noies, per fer que ells siguin els autèntics protagonistes de la seva pròpia educació, des d’ Infantil, Primària, ESO i Batxillerat.

 

La nostra ubicació privilegiada en mig d’un espai voltat de natura, les nostres instal·lacions i el nostre “Projecte Pedagògic”, converteixen al Centre escolar en un ambient favorable a obtenir els millors resultats de cada un dels nostres alumnes.

 

“ EDUCAR  AMB  IL·LUSIÓ  AHIR  I  AVUI  UN  REPTE ”

 

1.2. VALORS

El nostre  Projecte Educatiu és definit i obert, fonamentat en els valors humans i cristians.

  • Amb una Metodologia, que s’inspira en una educació integral i personalitzada.
  • En una “Excel·lència Acadèmica” que motiva i es concreta en Projectes d’aula que estimulen un ensenyament-aprenentatge dinàmic cooperatiu, experimental, reflexiu i crític.
  • Potenciem el talent de cada alumne, capacitats, treball corporatiu i orientem la seva projecció de futur.
  • Fomentem un aprenentatge multilingüe, català – castellà – anglès – francès. Implantació d’anglès a partir de P-3 i en diferents matèries, fins a Batxillerat.
  • Motivem la cultura de l’esforç i el treball ben fet.
  • Eduquem en la certesa que l’alumne si se sent acollit i valorat, pot recorre un bon camí d’afirmació personal estimulant el propi creixement.

2. Identitat i Caràcter Propi:

Identitat de l’Escola Immaculada Concepció

La nostra escola, fidel a l’estil educatiu d’Emilie de Villeneuve ofereix:

  • La qualitat de l’ensenyament i la serietat de la formació que permetin als alumnes integrar-se adequadament a la realitat social.
  • Un “ambient de família” entre professorat, pares, mares i alumnes de tal manera que es creïn relacions evangèliques fonamentades en la confiança, senzillesa i col·laboració en tots els nivells.
  • Una actitud oberta a tothom, ja que fa de la causa dels pobres i dels exclosos la raó de ser dels seus criteris, opcions i orientacions.
  • La senzillesa i disponibilitat generosa dels educadors, que manifesten comprensió, obertura al diàleg i fermesa envers els alumnes.
  • L’anunci de l’Evangeli en tota la vida escolar, tot i respectant la llibertat de cadascú i el ritme de maduració, sempre tenint com a model Maria Immaculada.
  • L’ajuda als alumnes i famílies en el coneixement del propi entorn, afavorint l’arrelament al medi sòciocultural del nostre poble.

S’acull al finançament públic, d’acord amb les lleis, per poder garantir la gratuïtat de l’educació i evitar tota discriminació per motius econòmics.

2. Dimensions educatives

Dimensió Cristiana

La nostra escola:

  • Cultiva, a partir de l’Evangeli, l’educació moral, dels alumnes en la triple dimensió: personal, comunitària i social.
  • Anuncia el missatge de Jesús com a alliberador de tota la persona.
  • Ajuda a descobrir que l’obertura a la transcendència és el fonament de la nostra esperança.
  • Educa en la llibertat i per a la llibertat, per a la justícia i per a la pau.
  • Orienta els alumnes en el descobriment i la realització del propi projecte de vida.
  • Posa l’accent en alguns valors des de la perspectiva de l’Evangeli:
  • Acolliment entre educadors, alumnes i famílies.
  • Potenciació de l’actitud de servei sense crear competitivitat.
  • Una integració activa i crítica en la societat.
  • Formació per a la justícia amb. un compromís solidari.

Dimensió d’Església Catòlica

L’escola cristiana, respon a la missió de l’Església, de anunciar la Bona Nova evangèlica, és a dir, la intervenció transformadora del Déu de la Vida en la història i la seva acció alliberadora de tota la persona. Per això, la nostra escola:

  • Promou la formació integral dels alumnes d’acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida, de la justícia i del món.
  • Imparteix un ensenyament religiós escolar que s’ajusta a les orientacions de l’Església Catòlica.
  • Proposa un síntesi entre fe, cultura i vida.
  • Crea un ambient que afavoreix el testimoniatge i l’acció evangelitzadora i solidària dels que opten per ser creients.
  • Programa i duu a terme l’educació en la fe, la vivència comunitària i la celebració de la fe en un marc de respecte i llibertat.

Dimensió Pedagògica

A fi que la nostra acció educativa assoleixi els seus objectius, cal una aportació coordinada per part de tots. Per això:

  • Orientem i acompanyem cada alumne/a en el seu treball formatiu perquè descobreixi les seves aptituds i limitacions i, alhora, aprengui a ser autònom.
  • Adoptem una metodologia activa, oberta, personalitzada i flexible, conseqüent amb els objectius educatius que l’escola persegueix tenint en compte l’atenció a la diversitat.
  • Donem la deguda importància a la formació  integral dels alumnes perquè cada un d’ells arribi al màxim de les seves possibilitats.
  • Projectem l’educació més enllà de l’aula a través d’activitats formatives, que ajuden els alumnes a obrir-se a un món de dimensions cada dia més àmplies i a prendre part en iniciatives socials i pastorals.
  • Posem els avenços tecnològics al servei de l’educació, i preparem els alumnes per a la vida ensenyant-los a comprendre i valorar les noves formes d’expressió.
  • Tenim el nostre disseny d’autoavaluació, que esdevé un estímul i una orientació constant en el millorament de la tasca educativa de la nostra escola.

Dimensió Personalitzada

L’educació que oferim als alumnes pretén afavorir llur creixement i maduració en totes les seves dimensions:

  • Els ajudem a descobrir i potenciar les pròpies possibilitats físiques, intel·lectuals i afectives.
  • Col·laborem en la formació de la persona nova segons l’Evangeli de Jesús.
  • Eduquem la dimensió social i promovem la inserció al món de manera responsable i constructiva.
  • Fomentem el desenvolupament de la dimensió transcendent de la persona.

Origen fundacional de l’escola:

 LA FUNDADORA

 EMILIE DE VILLENEUVE neix  a Toulouse (França), el 9 de març de 1811, d’una família noble afectada profundament pels esdeveniments de la Revolució Francesa. És testimoni de les conseqüències nefastes de la industria naixent i de les conseqüències que d’ella resulten: la prostitució, l’explotació dels infants, jovent i dones, èxode rural, etc…

Experimenta molt fort la crida del Senyor per a posar-se al servei “dels pobres i membres sofrents de Jesucristo”. Amb aquest fi funda, en 1836, la Congregació de N. S. de la Immaculada Concepció a Castres.

En 1847, sent el clamor dels “pobles més abandonats i desgraciats”, va enviar germanes al Senegal i al Gabó com a missioneres.  El 2 de octubre de 1854 mort víctima del còlera que havia arrasat la ciutat.

TRETS ESSENCIALS SOBRE L’EDUCACIÓ D’EMILIE:

  • Objectius de l’educació per a Emilie:
      • Formar a les joves per tal de poder-se situar dins la societat, assumint les responsabilitats i viure els valors humans.
      • Obrir camins de desenvolupament i creixement humà dins d’una recerca de la veritat i l’amor.
      • Ajudar a les joves a desenvolupar la seva personalitat, també com a cristianes.
      • Promoure la formació integral tenint en compte la concepció cristiana de l’home, de la vida i del món.

 

  • Concepció de l’educació per a Emilie:
        • Educació cristiana: “Les germanes de la Immaculada Concepció es proposen una educació essencialment cristiana, fonament de l’amor de Déu i de les obres de misericòrdia.”
        • Educació oberta a la vida, a la llum de l’Evangeli. “…Formaran a les joves per a una vida de senzillesa, ensenyant-les a treballar per guanyar-se la via. Els donaran els coneixements bàsics segons l’època i el lloc.”
        • Educació per a la Solidaritat, predilecció pels més pobres: “…Estimaran a les nenes… i tindran predilecció especial, en el seu cor, per les més pobres…”
        • Educació que uneix l’adquisició de sabers, la formació de la llibertat i l’educació de la fe.

 

  • La Comunitat Educativa segons Emilie de Villeneuve:
    • La comunitat educativa es construeix en les relacions de confiança, de col·laboració entre tots i de reconeixement mutu de les responsabilitats. L’educació és compromís de tots.
    • El fonament i la dinàmica de la comunitat educativa es viu en les exigències del testimoniatge, de les qualitats de la relació i del servei, de l’acceptació de l’altre en la seva diferència, així com l’obertura al Déu de la vida.
    • Les actituds d’un educador: “Les qualitats que distingeixen a un educador són: pietat, formació, gran domini de si mateix i una estreta unió amb tots els qui treballen amb ell…, dolcesa i fermesa, de tal manera que es faci estimar i respectar al mateix temps…”

 

  • La pedagogia per a Emilie:
    • Pedagogia Personalitzada que pren en compte a la persona en la seva integritat i que afavoreix el seu projecte personal. “… la mestra vigilarà els progressos de les nenes i les motivarà amb tots els mitjans possibles.”
    • Pedagogia fonamentada en la confiança, la motivació, l’amor, que uneix dolcesa i fermesa, … que orienta vers el millor de la persona. “… la mestra donarà els consells que siguin necessaris, procurarà tenir confiança amb les nenes per tal de corregir pel seu bé.”

 

  • L’estil educatiu Propi

             La nostra escola “Immaculada Concepció”, és una escola cristiana que recull en el seu Caràcter Propi tot un seguit de propostes a través de les quals promou l’educació integral dels infants, adolescents i joves d’acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida i del món, segons l’estil d’Emilie de Villeneuve i els prepara a participar activament en la transformació de la societat.

És una escola popular pel clima educatiu que crea i perquè dóna preferència als més necessitats. És una escola oberta, que acull a tots aquells que estan disposats a emprendre un camí d’alliberament total.

Tota l’acció educativa i d’evangelització pastoral té un sentit definit en els trets més importants que regeixen el nostre Projecte de Centre:

  • Proposem un diàleg “fe-cultura” que meni vers una síntesi personal fe-cultura-vida.
  • Fomentem la convivència entre professors, pares i alumnes per crear una Comunitat Educativa de “família” en la qual s’afavoreixen i conreen les relacions personals.
  • Eduquem per a la llibertat, la justícia, la solidaritat i la pau, com a valors evangèlics que enriqueixen l’acció educativa i promouen la inserció en el món de forma responsable i constructiva.

Tot això és el que volem fer realitat a la nostra Comunitat Educativa en tots els àmbits mitjançant l’Equip d’Evangelització i de Pastoral. Volem que tota l’escola alhora porti a terme un mateix objectiu, les mateixes línies d’acció i compromisos.

Aquesta és la tasca de l’Equip d’Evangelització i de Pastoral dins l’escola: “Animar des de la fe Cristiana la vida de la nostra Comunitat Educativa.”

 

  • Projecte de Persona

    Business concepts illustrated with colorful wooden people – networking, organizational groups, or workgroups.

 

Des dels centres educatius de la Congregació de N.S. de la Immaculada Concepció ens proposem la formació de la persona “NOVA” segons l’Evangeli, cercant en JESÚS-SALVADOR, la font de tota l’acció educativa:

  • Que tota Persona dins de la Comunitat Educativa sigui animada per l’esperit de la fundadora, Emilie de Villeneuve.
  • Oberta al Déu de la Vida, present en tots els germans perquè tots són estimats per Déu.
  • On els més necessitats siguin objecte de la nostra predilecció i la causa dels pobres el criteri de totes les nostres opcions i orientacions.
  • On es respecti als altres en les seves diferències, vivint en comunió i participació.
  • On es construeixin relacions evangèliques basades en la confiança, la senzillesa i la col·laboració en tots els nivells.

Per tal d’oferir als joves, adolescents i nens en la seva FORMACIÓ, l’ambient, el testimoniatge i els aprenentatges que els ajudi a créixer com a persones que siguin capaços de:

  • Donar sentit a la seva vida, exercint la llibertat responsable per arribar a ser autònom i madur en les seves opcions.
  • Valorar a les persones pel fet d’ésser més que pel tenir.
  • Integrar-se activament en la societat. Tenint una visió crítica dels sistemes polítics i socials que generen sempre exclusió i marginació.
  • Formar-se per a la justícia, que els comprometre a col·laborar solidàriament en la construcció d’una societat configurada amb el projecte de Déu.

DADES – SERVEIS

DADES

NOM CENTRE EDUCATIU: Col·legi Immaculada Concepció.

Centre Concertat per la Generalitat de Catalunya

TITULARITAT: RR. de la Immaculada Concepció de Castres

CODI GENERALITAT: 17002119

ADREÇA: Carrer Felip i Gibert, 38. 17310 Lloret de Mar (Girona)

TELÈFON:  (+34) 972 364 740 / mòbil 699096081)

E-M@IL: cimcon@immaculadalloret.cat

WEB: https://agora.xtec.cat/col-imma-lloret/


OFERTA EDUCATIVA

CURS 2019-2020: 768 alumnes

INFANTIL: 2 Línies concertades

PRIMÀRIA: 2 Línies concertades

ESO : 2 Línies concertades

BATXILLERAT: 2 línies privades

MODALITATS: Ciències de la Salut, Tecnològic, Artístic i Ciències Socials i Humanitats


SERVEIS

ACOLLIDA MATINAL (A.F.A)

MENJADOR ESCOLAR (Servei Catering)

EXTRAESCOLARS (A.F.A.)


RECURSOS HUMANS

PERSONAL ESCOLA IMMACULADA CONCEPCIÓ-LLORET

PERSONAL DOCENT
Professorat
Infantil i primària
30
55
ESO i BAT
25
 
PERSONAL
NO DOCENT
Recepció
2
7
Secretaria
3
Jardí i manteniment
2
 
TOTAL
62

Personal EXTERN

PERSONAL

NO DOCENT

Administrador 1
Psicologa Educativa 1
Total 2

COMUNICACIÓ

Amb les famílies

  • REUNIONS DE FAMILIES

A les reunions d’inici de curs s’informa dels objectius i continguts generals, metodologies i es comunica que els criteris d’avaluació estan penjats a la pàgina web del NODES. S’informa del lema de pastoral, dels projectes del curs.

S’informa del calendari.

  • A inici de curs durant el primer mes.
  • El curs d’inici d’etapa (P3) s’intenta fer abans de l’inici de setembre.
  • CORREU ELECTRÒNIC i/o en PAPER, segons voluntat de la família.

cimcon@immaculadalloret.cat

 

 

  • APLICACIÓ MÒVIL EDUCATIVA A INTERNET: APP

Missatgeria a pare, mare, tutors i alumnat (a partir de l’ESO).

Notificació i justificació d’absències i retards

Informació d’incidències de falta de deures o falta de materials…

Missatgeria entre alumnat i professorat.

 

  • PLATAFORMA EDUCATIVA A INTERNET: 

 Accés a les Qualificacions i Informes /Butlletins

 

  • COMUNICACIÓ I XARXES SOCIALS: Facebook, Instagram, twiter

 

DE SEGUIMENT ALUMNAT

ENTREVISTES AMB LA FAMÍLIA

Durant el curs les famílies tenen l’oportunitat d’entrevistar-se amb els tutors i mestres implicats, prèvia demanda.

  • A INFANTIL I PRIMÀRIA

Com a mínim es fan dues entrevistes amb la família, a P3 el primer Trimestre i a final de curs.

A tots els cursos sempre que la família ho demani. Aquestes entrevistes queden enregistrades.

  • A ESO i BATXILLERAT

Es faran un mínim de dos entrevistes durant el curs.

ENTREVISTES AMB L’ALUMNAT

Una entrevista com a mínim durant el curs.

PLATAFORMA ALEXIA I APP DINANTIA

PLATAFORMA ALEXIA: Informació de l’avaluació continuada de l’alumnat a partir de l’ESO i Batxillerat.

APP DINANTIA: Incidències (retards, deures no lliurats, absències, justificacions…) a tots els cursos

BUTLLETINS DE NOTES

  • INFANTIL I PRIMÀRIA

Un per trimestre.

Al final de cada cicle s’adjunta també un informe de final d’etapa que resumeix el progrés fet per l’alumne.

Al finalitzar l’etapa, les famílies reben una altre informe on s’especifica el grau d’assoliment de les competències bàsiques.

  • ESO

Els butlletins es lliuraran en pdf a través de la plataforma Alexia el 1r i el 2n trimestre i en paper el 3r trimestre.

Notes de mitja avaluació: una per trimestre.

Notes de fi de trimestre: una per trimestre.

En finalitzar el curs a 4t d’ESO el Consell Orientador. Al finalitzar l’etapa, les famílies reben una altre informe on s’especifica el grau d’assoliment de les competències bàsiques.

  • BATXILLERAT

Notes de mitja avaluació: 1r i 2n trimestres.

Notes de fi de trimestre: una per trimestre.


 LÍNIES DE TREBALL I PROJECTES D’ESCOLA

LEMA CURS

PROJECTE ENGLISH 

PROJECTE ROBÒTICA

CUIDA’T CUIDA’M

La cura vol dir pensar en les necessitats dels altres igual que de les nostres, i exercitar accions que ajudin a tots, eliminant allò que pugui perjudicar els altres. La cura està en línia amb la solidaritat i la fraternitat. 

Déu és qui em cuida, el bon pastor, qui no ens deixa ni abandona. Som únics i irrepetibles per a Ell. La importància de sentir-nos estimats per Ell. Fent referència al primer i segon manament.

LECTURA

TREBALL COOPERATIU

PROJECTE SOLIDARITAT

 

TÒMBOLA MISSIONAL (febrer 2020)

FIRA SOLIDÀRIA (maig 2019)

DIA

DE SANTA EMILIE

(3 D’OCTUBRE)

DIA

DE LA IMMACULADA

(8 DE DESEMBRE)

PESSEBRE VIVENT

 

2n Pessebre Vivent, curs 2019-20
DIA ESCOLAR DE LA
NO VIOLÈNCIA I LA PAU
(30 DE GENER)

DIA ESCOLAR Π

(13 DE MARÇ)
DIA DE SANT JORDI
(23 D’ABRIL)

PROJECTE MÒVILITZA’T
4t ESO
(VOLUNTARIAT C. AVIS)
APiS
3rs ESO
BANC DE SANG

TREBALL EN VALORS

 

 

 

SETMANA DE LA LLENGUA
EL GRAN DICTAT
SETMANA DE LA CIÈNCIA
FIRA DE LA CIÈNCIA
SETMANA DE LES MATEMÀTIQUES
FIRA MATEMÀTICA
 

 

 

SETMANA L’ESTADISTICA
FESTA FI DE CURS
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJECTE DE MILLORA DE LA LLENGUA ESTRANGERA (ANGLÈS)

 

 

INICI DE L’ANGLÈS A P3
PSICOMOTRICITAT EN ANGLÈS A INF
EViP EN  ANGLÈS AL CM-CS
CONEIXEMENT DEL MEDI EN ANGLÈS (1 TEMA) A 6è
ECONOMIA A 1r BAT
2n LLENGUA ESTRANGERA A ESO (FRANCÈS)
ESTADES LINGÜÍSTIQUES A INGLATERRA I IRLANDA
EXTRAESCOLARS
PROVES EXTERNES  CAMBRIDGE
Exam Preparation Centre