Diagnosi ecològica del nostre entorn (Setmana de la Terra)

Amb motiu de la Setmana de la Terra, l’alumnat de 4t d’ESO de Biologia i Geologia ha dut a terme una activitat pràctica de camp al bosc i jardí de l’escola per analitzar l’estat ecològic del nostre entorn més proper.

Organitzats en petits grups, els alumnes han delimitat parcel·les de mostreig i han observat els elements biòtics i abiòtics, estimada la biodiversitat i identificat possibles impactes humans. A partir d’aquest treball, han elaborat propostes de millora amb criteri científic, que posteriorment han compartit i discutit a l’aula.

Aquesta activitat ha permès aplicar els continguts treballats a classe en un context real, fomentant l’observació, el pensament crític i el compromís amb la sostenibilitat del nostre entorn.