Graduat d’Educació Secundària (GES)

Descripció:

Aquests estudis permeten completar els ensenyaments bàsics i obtenir el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GESO). Es poden cursar de manera presencial o semipresencial als centres i aules de formació de persones adultes o als centres i aules de formació de persones adultes que són punts de suport de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).

Continguts:

Els ensenyaments per a l’obtenció del títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria per a les persones adultes consisteixen en 34 mòduls amb una càrrega lectiva de 35 hores per mòdul. La durada d’aquests estudis és de 1.190 hores. Els mòduls que estan relacionats amb l’àmbit de la comunicació, el cientificotecnològic i el social es distribueixen en dos nivells:

Mòduls comuns del nivell I:

Llengua catalana I

Llengua catalana II

Llengua castellana I

Llengua castellana II

Literatura

Llengua estrangera I

Matemàtiques I

Matemàtiques II

Física i química I

Educació per a la salut

Ciències naturals

Ciències socials I i educació per a la ciutadania

Geografia I

Història I

4 comuns (6 mòduls comuns de l’àmbit de la comunicació, 5 mòduls comuns de l’àmbit cientificotecnològic i 3 mòduls comuns de l’àmbit social) i 3 opcionals

Mòduls comuns del nivell II:

Llengua catalana III

Llengua castellana III

Llengua estrangera II

Llengua estrangera III

Literatura catalana

Literatura castellana

Matemàtiques III

Matemàtiques IV

Física i química II

Biologia i geologia

Ciències socials II i moviments migratoris

Geografia II

Història II

14 comuns (6 mòduls comuns de l’àmbit de la comunicació, 5 mòduls comuns de l’àmbit cientificotecnològic i 3 mòduls comuns de l’àmbit social)  i 3 opcionals

Mòduls opcionals:

Llengua estrangera 0

Llengua estrangera IV

Taller d’escriptura creativa  Llengua i TIC  L’argumentació discursiva

Parlem de literatura

Anglès per al turisme 1

Anglès per al turisme 2

Francès conversacional bàsic

Informació i pensament crític

Català administratiu

Matemàtiques inicials

Dietètica i nutrició

Medi ambient i canvi climàtic

Química i societat

Tecnologies de la informació i la comunicació

Les finances personals i l’elaboració d’un pressupost

Iniciació a la creació d’aplicacions mòbils

Creació avançada d’aplicacions mòbils

Descobreix la indústria 4.0

Arts i artistes

Història de la música

Viatjar per Catalunya

La globalització

Catalunya dins l’Espanya del segle XX

Igualtat de gènere al segle XXI

Trobar feina. Jo puc!

Emprendre: de la idea al model de negoci

Accés:

Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal tenir 18 anys, o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació.

També hi poden accedir les persones més grans de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en que inicien la formació si es troben en alguna de les situacions següents:

•  Tenen un contracte laboral que els impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari.
  •  Es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball.
  •  Són esportistes d’alt rendiment.
  •  Han cursat on estan cursant els programes postobligatoris de formació i inserció i volen cursar, en paral·lel, els ensenyaments d’educació secundària obligatòria per a adults.
  •  Participen en el programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya “Joves per l’ocupació”.
  •  Excepcionalment el director o directora dels serveis territorials o el gerent del Consorci a la ciutat de Barcelona, pot autoritzar la incorporació d’alumnes que no compleixin els requisits anteriors.

Aquest estudi és gratuït en els centres dependents del Departament d’Ensenyament.

Si escau, es realitzarà una prova de nivell.

GES 1
  • Durada:
    Curs anual (setembre-juny). Aproximadament 20h setmanals.
  • A qui va dirigit:
    A persones que no van cursar tota la secundaria o que no tenen el graduat escolar.
  • Horari:
    De matí de dilluns a divendres entre les 9h i les 13,30h
  • Titulació:
    Butlletí de notes.
GES 2
  • Durada:
    Curs anual (setembre-juny). Aproximadament 20h setmanals.
  • A qui va dirigit:
    A persones que tenen 3er de la ESO aprovat o el graduat escolar, i que volen obtenir el GES
  • Horari:
    De matí de dilluns a divendres entre les 9h i les 13,30h
  • Titulació:
    Títol d’Educació Secundària (GESO). Es el mateix títol que el de l’ESO.
    Les persones que superen aquesta formació poden accedir als ensenyaments següents:

• el batxillerat,
    • els cicles formatius de grau mitjà,
    • la preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior i
    • la preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de 25 anys.