Formació instrumental

Descripció:

Aquest ensenyament permeten assolir unes competències mínimes, equiparables a les dels estudis d’educació primària, per tal de facilitar la integració i la participació social, la inserció laboral, el desenvolupament de la pròpia autonomia i la millora de la convivència.

1r cicle:
Contribuir al desenvolupament de capacitats, destreses i habilitats que facilitin la integració de l’alumnat, l’assoliment d’una autonomia progressiva i promoguin la continuïtat formativa.

2n cicle:
Consolidar l’adquisició de les competències clau per garantir una autonomia plena de l’alumnat i afavorir l’accés als estudis de GESO.
L’alumnat que supera el primer cicle de formació instrumental assoleix un nivell de les dues llengües oficials equivalent al nivell inicial del MECR.
L’alumnat que supera el segon cicle de formació instrumental assoleix un nivell de les dues llengües oficials equivalent al nivell bàsic del MECR.
L’alumnat que superi el segon cicle de formació instrumental obtindrà l’equivalència amb el certificat de competència digital de l’educació d’adults del nivell COMPETIC inicial.

Continguts:

El currículum té una durada de 980 hores lectives i s’organitzen en quatre nivells.
S’estructura per àrees i competències transversals

• Àrees curriculars
    • Lingüística
    • Matemàtica
    • Medi natural, social i cultural
  • Competències transversals
    • Digital
    • Personal, social i laboral
Accés:

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Aquest estudi és gratuït en els centres dependents del Departament d’Ensenyament.

Cicle de Formació Instrumental 1
  • Durada:
    Curs anual de 280h (setembre-juny). 8 hores setmanals. Torn de tarda.
  • A qui va dirigit:
    Persones que no saben llegir i escriure
    Certificat d’aprofitament
Cicle de Formació Instrumental 2
    Curs anual 210h (setembre-juny). 12 hores setmanals. Torn de tarda
  • A qui va dirigit:
    Persones que volen millorar la comunicació oral i escrita
  • Titulació:
    Certificat de nivell inicial de llengües catalana i castellana segons el MECR (A1)
Cicle de Formació Instrumental 3
    Curs anual 210h (setembre-juny). 6 hores setmanals. Torn de matí
  • A qui va dirigit:
    Persones que volen adquirir les competències clau per afavorir el seu desenvolupament personal i acadèmic i la integració social i laboral.
    Certificat d’aprofitament
Cicle de Formació Instrumental 4
    Curs anual 280h (setembre-juny). 8 hores setmanals. Torn de matí
  • A qui va dirigit:
    Persones que volen accedir al Graduat Escolar de Secundària (GES)
  • Titulació:
    Certificat de nivell bàsic de llengües catalana i castellana segons el MECR (A2) i Certificat COMPETIC inicial o equivalent