Sortida per la Barcelona literària

Benvolgudes/ts,

Aquest dimarts 21 d’abril els alumnes de LLengua catalana 1, 2 i 3 hem realitzat un itinerari pels barris de Ciutat Vella i de l’Eixample, tot endinsant-nos en el context cultural de la Renaixença i el Modernisme. A través dels carrers, places i edificis emblemàtics, hem descobert com la ciutat va esdevenir un escenari viu de la literatura i el pensament d’autors cabdals del moment.

Durant l’itinerari, hem parlat de figures com Mossèn Cinto Verdaguer, Àngel Guimerà, Joan Maragall i Santiago Rusiñol, que van contribuir decisivament a la recuperació de la llengua i la identitat catalanes, així com a la renovació estètica i cultural del país.

Al llarg del recorregut, hem llegit fragments de les seves obres en els mateixos escenaris que els van inspirar o que hi estaven directament relacionats. Aquesta experiència ens ha permès entendre millor el context en què van escriure i sentir la ciutat, com un espai de transformació, creativitat i afirmació cultural.

Ens ho hem passat d’allò més bé! Aquí teniu un recull de fotografies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>