FRANKESTEIN, un treball literari

Us presentem el treball realitzat pel grup de GES 2 durant aquest 2n. trimestre a partir de la lectura compartida de la novel·la Frankenstein de Mary Shelley.

Pels mestres de Comunicació ha estat un experiment per dos motius: el primer, per assumir, com a proposta grupal, la lectura d’una novel·la del segle XIX i el segon, per ser prou agoserats per proposar la realització d’una lectura compartida que significa, entre s’altres coses, seguir un calendari lector, haver llegit el capítol prèviament, assistir a l’aula …

La lectura s’ha efectuat al llarg dels mesos de febrer i març, amb una corresponsabilitat per part del grup que valorem com a excepcional: els alumnes han respòs a les expectatives amb compromís i motivació. Al final del procés, han realitzat un treball col·laboratiu i reflexiu de Literatura, amb intencions acadèmiques, on els alumnes han reflectit un resum argumental, unes petites dades sobre l’autora Mary Shelley -un personatge fascinant-, unes referències contextuals del temps de l’obra, una descripció personal sobre el protagonista i l’antagonista -Víctor i el monstre- i una última reflexió sobre la vigència de l’obra; al final de treball, hem afegit els punts tractats en el debat.

Aquesta activitat l’hem pogut realitzar gràcies a la bona feina de la Serrat, la bibliotecària que, atenta a les nostres necessitats, va aconseguir els exemplars necessaris perquè tots els alumnes hi poguessin participar.