ALICIA MOLINA Narradora oral, actriu, escriptora, docent i coach

El dijous 21 d’abril, per la setmana cultural de Sant Jordi, la narradora oral, actriu, escriptora i docent Alícia Molina va emplenar la biblioteca del centre de paraules i històries amb la seva sessió de contes. Rodejats de llibres va néixer i créixer tot, la vida sencera: l’esperança, els somnis, els horitzons, el dolor, la memòria, l’emoció, l’amor. Gràcies de tot cor.

“Crec que aquesta imatge il·lustra bastant com m’he sentit i com ens hem sentit tots a la sessió que he fet al Centre Penitenciari Quatre Camins. Malgrat ser en un lloc mancat de llibertat, en què abunda el gris i les portes enreixades, els contes ens han ajudat a crear un espai en què la vida, l’esperança, l’agraïment, les emocions a flor de pell… han fet una alquímia meravellosa i han permès una escolta i una entrega que m’ha tocat (ens ha tocat) ben endins. M’ha commogut veure i sentir que, persones amb històries de vida potser més complicades, tenien la valentia de “deixar-se tocar” pels contes i entregar-se des d’una autenticitat que a mi em fa sotsobrar de plenitud. Sé que al darrere de cada dia d’aquestes persones que avui he conegut i que m’han fet sentir com a casa, hi ha uns mestres que fan tot i més per fer-los sentir el cantó amable de la vida i organitzen jornades culturals com la d’aquesta setmana. I sé que no paro de dir-me sempre com en soc, d’afortunada, per poder contar històries, per poder fer de mestra amb els meus alumnes… per poder organitzar sessions de contes i altres mogudes culturals, però sessions com aquesta d’avui et fan tornar a casa amb el cor ben eixamplat, amb la gratitud recorrent-te les venes i amb una brúixola vital ben direccionada per donar sentit a tot. Així que gràcies! A la vida i a tots per fer que cada moment viscut sigui un gran tresor compartit.”