MINUTS POÈTICS AMB POEMES DE JOAN BROSSA

En el marc del projecte de foment de la lectura que estem duent a terme amb els alumnes de GES 1 de llengua catalana, “Minuts poètics”, aquesta darrera setmana hem estat treballant l’obra poètica avantguardista de Joan Brossa. A partir del treball d’elements propis de la seva obra com la ironia, l’associació, la descontextualització o el refús de la diferenciació entre paraula i objecte, hem explorat el món de la poesia visual, en honor a l’autor com a un dels primers defensors d’aquesta expressió artística a la literatura catalana.

Aquestes són algunes de les poesies visuals que hem elaborat els alumnes de manera individual o col·lectiva i que ens han permès abraçar la idea de Brossa que “els gèneres artístics són mitjans diferents per expressar una realitat idèntica. Són els costats d’una mateixa piràmide que conflueixen en el punt més alt.”