Història i tradicions reusenques

Com a excursió de final de curs de CFI 1.2 i final del projecte “Descobrim Reus”, avui a la tarda hem realitzat una sortida al Museu d’Història de Reus, ubicat a la plaça de la Llibertat. Com en d’altres ocasions, el grup de CFI 1.2 ha compartit visita amb les seves companyes de Castellà 1.

El motiu de la l’excursió, ha estat visitar les exposicions “Coses de Reus” i “Ara toca festa”, ja que, justament, al grup de CFI 1.2 s’ha tractat la història de la ciutat i, tot just aquesta setmana, s’ha començat el darrer tema dedicat a les tradicions, costums i la cultura popular.

L’alumnat ha gaudit de l’exposició “Coses de Reus”, especialment, amb un teler dels milers que hi havia a la ciutat a principis de segle, o també, descobrint temes curiosos com l’intent de construir un canal navegable que unís Reus i Salou durant el segle XIX o l’origen del nom de la plaça del Mercadal (plaça on es feia el mercat antigament).

Per últim, a l’exposició “Ara toca festa” l’alumnat ha pogut veure la mulassa, els gegants i els nanos originals de més d’un segle d’antiguitat. Així com descobrir danses, menjars i d’altres elements de la cultura popular i el seguici festiu reusenc. Tot just, poques setmanes abans de celebrar la Festa Major de la ciutat, on la majoria d’aquests elements festius sortiran durant dues setmanes a ballar per la ciutat.