VIATGE A CAMBRIDGE

king-s-collegeBon dia i bona hora. Des del Centre de Formació  d’adults de Mollerussa hem preparat aquest any un nou projecte del qual volem fer-vos-en sabedors. La dedicació i la il·lusió amb què ho hem fet ens fan intuir que serà una bona  experiència. Es tracta d’una sortida a la Gran Bretanya, la qual hem  batejat com a  “Viatge lingüístic,cultural,històric,artístic,musical i turístic”, perquè, acuradament,  hem intentat omplir de contingut totes i cadascuna de les activitats programades.

Passarem una setmana a la ciutat universitària de Cambridge. Només un dia ens escaparem per visitar London i fer-nos una mica la idea d’aquesta gran metròpoli. Després d’haver vist alguns dels llocs d’atracció turística més importants, ens relaxarem amb un pícnic i una passejada per Hyde park i Kensington Gardens, que ja entrat el mes de juny,  estaran exhuberants de flors i arbres centenaris ben mudats de verd.

La resta del temps serà una immersió en tots els nivells a la ciutat on farem vida. Aquí, els nostres alumnes assistiran a clases diàries matinals d’anglès , distribuïts en els nivells corresponents . Un cop activada la part lingüística i després de fer una aturada breu per dinar -talment com fan els nadius- continuarem amb les activitats de tarda, les quals estan impregnades de la més genuïna tradició britànica.

El mateix dia de la nostra arribada ens endinsarem en la “King’s College Chapel” , una joia arquitectònica del segle XV, la qual, independentment del seu sentit religiós, és d’una gran trascendència en l’àmbit artístico-musical. Aquí doncs,  escoltarem la “Evensong”, que és cantada en els diferents “colleges” (universitats) diàriament pels seus cors respectius. I , tenint en compte l’excel·lència artística de tot plegat, creiem que serà una òptima benvinguda a la ciutat.

Està clar que no hi mancarà una plàcida passejada en barca pel riu Cam (”Punting”) , des d’on es pot contemplar la bellesa imponent de  les universitats , els seus ponts, parcs i jardins, mentre el barquer ens explicarà històries i anècdotes d’ estudiants que han esdevingut famosos en la història de la humanitat.

També farem algun beure a l’històric pub “The Eagle” (XVI), perquè un pub, a part de ser un element central en l’activitat diària, aquest en si és d’una rellevància històrica que cal destacar. Aquí van entrar entusiasmats  els científics Clirk i Watson a mitjans del segle XX dient que havien descobert el secret de la vida, l’ADN!  A part d’això, en el sostre hi ha paraules i frases gravades pels aviadors de la RAF durant la II Guerra Mundial, ja que  hi anaven a oblidar les penes, sempre amb la gran incertesa de no saber què els passaria l’endemà.

I , no ens podem pas deixar de visitar una casa de terratinents al bell  mig del camp bucòlic anglès, perquè, a part de la seva bellesa, és també un reflex històric d’una època. Això serà a Wimpole State (XVII). Una altra tarda, els jardins botànics ens portaran a diferents llocs del planeta mitjançant la seva variadíssima vegetació, des de petits exemplars a gegantesques sequoies.

Si hem vist una metròpoli, una ciutat i una casa al mig del camp, ara ens falta un poblet.  Amb una passejada vora el riu ens plantarem a Grantchester , seguint els passos  que ,a través de la història, grups d’intel.lectuals, ara famosos, van recórrer  sovint per relaxar-se, inspirar-se i crear.  Com ells, farem el típic te anglès a “The Orchard”, on diuen que el temps s’atura i que es pot  gaudir i impregnar-se de la gentil atmosfera d’una època que ja no existeix.

Tot això i més, submergit en la llum diferent i especial de Cambridge, amb un toc gairebé màgic. Volem que els/les nostres alumnes sentin des de dins l’essència anglesa i que aquest viatge esdevingui  quelcom memorable.