Proves accès a grau superior i a la universitat

Preparació per a les proves d’accés a Grau Superior

Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius.

L’alumnat pot preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues. La durada mínima per a la preparació de les proves d’accés al grau superior és de 300 hores per a la part comuna i de 99 hores per a les dues matèries de la part específica.

Matèries de la part comuna

• Llengua catalana i castellana
  • Llengua estrangera
  • Matemàtiques
  • Història (és matèria comuna només per a les persones que vulguin accedir als ensenyaments artístics)

Opcions de matèries de la part específica

• Economia de l’empresa
  • Geografia humana

( La resta d’assignatures específiques poden cursar-se a través del IOC )

Continuïtat

La qualificació que s’obté en aquesta formació es multiplica pel coeficient 0,20 i se suma a la nota de la prova d’accés.

Preparació per a les proves d’accés a la universitat

Aquests estudis preparen les persones més grans de 25 i 45 anys per a les proves d’accés a la universitat.

Matèries de la fase general

1. Comentari de text
  2. Llengua catalana
  3. Llengua castellana
  4. Llengua estrangera

Els exercicis de comentari de text, llengua catalana i llengua castellana són comuns a les proves per a més grans de 25 anys i les proves per a més grans de 45 anys.

Matèries de la fase específica

L’alumne ha d’escollir dues matèries relacionades amb una de les branques de coneixement, entorn de les quals s’organitzen els títols universitaris de grau.