Organització interna

Recull de tasques extret del PEC del CFA Mollerussa

Equip directiu

És l’òrgan executiu de govern del centre. El formen el director, el cap d’estudis i el secretari. Per ser operatiu, l’Equip Directiu haurà de:

  • Plantejar una evolució del funcionament d’acord amb la nova societat.

  • Garantir que tothom estigui informat del que es pretén i com es pretén.

  • Establir prioritats d’actuació.

  • Animar a l’intercanvi i discussió d’opinions.

  • Observa les situacions problemàtiques i promoure plans d’actuació.

  • Compensar les desigualtats de l’alumnat.

  • Promoure l’autorevisió de les actuacions.

El Director

Les seves competències són:

  • Representar el centre

  • Dirigir i coordinar les activitats del centre

  • Promoure la innovació educativa

  • Garantir el compliment de les lleis

  • Exercir de cap del personal del centre

  • Afavorir la bona convivència al centre

  • Impulsar la col·laboració amb la Comunitat Educativa

  • Impulsar avaluacions internes i col·laborar a les externes del centre i del professorat

  • Convocar i presidir les sessions del Consell i del Claustre

  • Contractar els subministres del centre, signar documents oficials…

  • Proposar el nomenament o cessament de membres de l’Equip

  • Qualsevol que li sigui atribuïda per l’Administració Educativa

El Cap d’estudis

Les seves competències són:

  • Exercir de cap del personal docent pel que fa al tema acadèmic

  • Substituir al director en casos de malaltia o absència

  • Coordinar activitats acadèmiques del PEC i la PAC

  • Elaborar els horaris dels alumnes i mestres

  • Coordinar les feines dels equips docents i el pla d’acció tutorial

  • Coordinar les activitats de millora formativa del professorat

  • Organitzar actes acadèmics

  • Fomentar la participació de l’alumnat

  • Participar en l’elaboració del PEC i la PAC

  • Afavorir la bona convivència al centre

  • Organitzar l’atenció de l’alumnat en horari no lectiu

  • Qualsevol altra que li encomani l’Administració educativa.

    El Secretari

S‘encarrega de:

  • Dur a terme les tasques administratives del centre

  • Actuar com a secretari a les reunions del Consell i Claustre

  • Organitzar els llibres i arxius del centre

  • Expedir certificacions

  • Realitzar inventari del centre

  • Organitzar l’ús del material informàtic, audiovisual o didàctic

  • Exercir de cap del PAS

  • Elaborar l’avantprojecte del pressupost

  • Dur les finances/comptabilitat del centre

  • Participar en l’elaboració del PEC i la PAC

  • Vetllar per la bona conservació del material del centre

  • Qualsevol altra que li encomani l’Administració Educativa

L’Equip de Professors

Les funcions de l’equip de mestres són:

  • Fer el seguiment i avaluació dels alumnes

  • Afavorir la millora del clima a l’aula

  • Tractar conjuntament els conflictes de l’aula

  • Coordinar-se en les activitats d’ensenyaments-aprenentatge del grup

  • Participar en l’elaboració dels informes.

El Claustre

És l’òrgan de participació dels professors al centre. Allà es programen activitats docents, es fixen els criteris d’avaluació, es coordinen les activitats tutorials, activitats complementàries…

El claustre és presidit pel director i els membres són TOTS els professors del centre. Les seves funcions són:

  • Presentar propostes al Equip Directiu per al PEC i la PAC

  • Aprovar i avaluar la concreció del currículum i la PAC

  • Establir criteris de tutories, avaluacions, recuperacions…

  • Promoure iniciatives d’investigació pedagògica o en la formació del professorat.

  • Escollir els representants del seu àmbit al Consell i participar en l’elecció del director.

  • Valorar el funcionament del centre, les avaluacions externes i internes…

  • Conèixer la resolució de conflictes i la imposició de sancions

  • Promoure mesures per millorar la convivència al centre

  • Qualsevol altra que li atribueixi la Administració Educativa

Coordinacions

El director assignarà el professorat per a les Coordinacions d’Ensenyaments Bàsics, Ensenyaments Inicials, Preparació a les Proves de Cicles i Competències per a la Societat de la Informació. Les seves funcions són:

  • Coordinar les activitats lectives i no lectives dels alumnes del seu nivell de coordinació.

  • Convocar el professorat de grup per tractar dels problemes que afecten el seu àmbit.

  • Organitzar activitats extraescolars que promoguin la convivència entre l’alumnat i el professorat del mateix nivell.

  • Orientar l’alumnat sobre les sortides professionals i d’estudis (sens prejudici de les funcions del tutor al respecte).

  • Totes les que, proposades pels propis coordinadors, beneficiïn l’alumnat.

  • Orientar i informar de la convocatòria de les proves lliures.

  • Qualsevol que li sigui encomanada per l’autoritat competent.

Altres Coordinacions són assumides pel Claustre, perquè el centre té poc professorat per assignar-los tots:

  • Funcions de coordinació TIC:

  • Funcions de coordinació d’activitats i serveis escolars:

  • Funcions de prevenció de riscos laborals

Tutories

Estaran formades pels mestres de cada àmbit segons la distribució d’horaris i matèries corresponents que, de comú acord, el Claustre estableixi per a cada curs escolar. La periodicitat i l’horari serà establert pel Claustre a cada inici de curs.

El tutor coordinarà el grup de mestres que fan classe a un mateix grup. Es reuniran quan calgui i sempre que ho sol·liciti el cap d’estudis. Cada grup té un tutor. Les seves funcions són:

  • Participar en el PCC

  • Coordinar les tutories

  • Coordinar l’ensenyament al cicle d’acord amb el currículum

  • Qualsevol altra tasca que li encomani el Cap d’Estudis

El PAS

L’administrativa incorporada des de fa 10 cursos forma part també del Consell de Centre, per assabentar-se així del funcionament del Centre.