Història

El Centre de Formació de Persones Adultes “Arquitecte Jujol” és el producte de la fusió de dues Aules de Formació d’Adults: l’AFA Les Planes, depenent de la Generalitat (1978-79) i l’Aula Municipal Casc Antic (i1980-1981). L’evolució d’ambdues aules per separat va comportar ampliació i millora d’espais i també ampliació de personal tant del Departament com de l’Ajuntament. Fruit del treball i l’aposta de tot el professorat d’ambdues escoles i la col·laboració de l’Ajuntament, vàrem elaborar un projecte per unificar-les i que poguessin ser considerades Centre.

Va ser en el curs 2000-2001, que ens vam traslladar com a Centre a uns nous espais facilitats per l’Ajuntament. Aquest fet va possibilitar l’ampliació de l’oferta formativa al Graduat d’Educació Secundària (GES) i la preparació a la Prova d’Accés als Cicles Formatius de Grau Superior, que eren objectius prioritaris de la unió de les dues escoles per anar completant l’oferta. Així vam passar de ser dos claustres de 3 i 5 persones a ser 11 professores en un centre únic.

A partir del curs 2000-2001, amb la fusió dels dos claustres, es vam haver de dotar de noves formes d’organització i explicitar per escrit els nostres principis educatius (PEC, NOFC, PAT) i de funcionament, per poder fer front a aquesta nova complexitat: més professorat, oferta formativa, i alumnat, també per adaptar-nos a l’evolució de les normes de funcionament encomanades per l’administració.

Actualment el claustre del centre està format per 13 persones i una oferta formativa gairebé completa.