El Centre

El CFA Arquitecte Jujol està situat al costat del Polígon industrial, però en un entorn que ha esdevingut central a la ciutat quant a nivell d’equipaments i sistemes de transport i mobilitat.

D’una banda, comparteix l’antic recinte d’una escola de primària amb l’Escola Bressol “El Timbal”, està molt a prop dels CEIP “Espai-3” i Pau Casals, dels Centre d’Esplai “El Nus”, també, dels dos instituts que hi ha a la població, de l’Àrea d’Atenció a la Persona de l’Ajuntament i del Poliesportiu Francesc Calvet.

D’altra banda, té a escassos minuts diferents transports públics: estació de Renfe, parades del Tram i d’autobusos, bons accessos a peu “Camins escolars segurs” i en bicicleta “xarxa de carrils bici”. Tanmateix, hi ha bastant aparcament que facilita l’arribada en cotxe.

Aquesta ubicació central, fa que el centre tingui molt bones condicions per acollir a les persones del municipi, i a les que venen d’altres ciutats del voltant.

A partir del gener del 2001, el Centre de Formació de Persones Adultes “Arquitecte Jujol”, es troba ubicat en aquesta zona de centralitat urbana, la qual cosa afavoreix que pugui ser un servei a l’abast de tothom. És una antiga Escola d’EGB que va quedar buida amb la davallada demogràfica. Així, es compleix l’antiga reivindicació de centralitzar tota l’oferta formativa adreçada a les persones adultes en un únic edifici per tal de poder aprofitar millor els esforços, millorar la qualitat de les instal·lacions i ampliar i flexibilitzar l’oferta.