Visita a l’exposició “les presons de la repressió franquista a Tarragona”

Alumnat de GESO , Català 1 i Formació Instrumental ha visitat a l’antiga presó de Tarragona una exposició sobre les presons franquistes. L’exposició fa un recorregut per les presons dels  primers de la dictadura franquista, les dures condicions i l’establiment d’un sistema legal repressiu contra la població civil.

A través dels plafons explicatius es vol homenatjar totes les persones que van patir la repressió franquista, posant èmfasi en aquelles que van ser jutjades sense garanties processals en judicis sumaríssims, tancades en presons i executades per afusellament o a garrot vil.

La sortida també ha permès a l’alumnat i professorat recórrer els espais de l’antiga presó: les cel·les, els patís, els espais comuns…, conèixer les dures condicions del dia a dia dels presos tancats i l’evolució del centre des el seu origen fins el seu tancament definitiu a principis del 2023.