Competència digital COMPETIC

Els cursos COMPETIC estan organitzats en 4 nivells diferents:
Competic Inicial
Competic 1
Competic 2
Competic 3
Els cursos tenen una durada d’un curs escolar i són presencials.
La finalitat dels cursos és poder ser competent a nivell d’usuari en les diferents competències que es treballen en cada nivell.
Cada nivell s’avaluarà a final de curs mitjançant l’avaluació continuada (60%) i un projecte final (40%)
La superació del curs comporta l’obtenció de la titulació COMPETIC que es convalida amb la titulació ACTIC (BÀSIC, MITJÀ i AVANÇAT).

COMPETIC INICIAL

Aquest curs està adreçat a aquelles persones que es volen introduir al món de la informàtica.

Les competències són:

• C2- Ús de l’ordinador, Sistema Operatiu, tecnologia digital
  • C3- Navegació, cerca per Internet, correu electrònic
  • C4- Tractament de textos

COMPETIC 1

Està pensat per als alumnes que han superat el curs INFORMÀTICA INICIAL l i volen aprofundir i ampliar els coneixements apresos.

Si no s’ha fet el curs de nivell inicial, només es podrà accedir al COMPETIC 1 si se supera la prova de nivell, que inclou les competències bàsiques del NIVELL INICIAL

Les competències del curs estan estructurades en:

– Aprofundiment del COMPETIC INICIAL: sistema operatiu, tractament de textos i navegació per Internet.

– Tres mòduls:

• C5- Imatge i so  (retoc d’imatges, fer presentacions, arxius de so…)
  • C6- Full de càlcul
  • C1- Cultura, participació I civisme digital (Xarxes socials, etc.)

En acabar el curs, si s’ha superat l’avaluació contínua i el Projecte Final, s’obté el Certificat de COMPETIC 1, de competència digital de l’educació de persones adultes. Aquest certificat equival al Certificat Bàsic de l’ACTIC.

COMPETIC 2

Aquest curs va adreçat a persones que han cursat amb èxit el COMPETIC 1. S’ampliaran i aprofundiran els temes tractats al COMPETIC 1.

Per accedir a aquest curs sense haver fet el COMPETIC 1 s’haurà de fer una prova en el moment de la preinscripció, que consistirà a fer un projecte semblant al que fan a final de curs els alumnes  de COMPETIC 1.

El curs està estructurat en:

-aprofundiment de COMPETIC 1

• C1- Cultura i participació digital
  • C2- Tecnologia digital i sistema operatiu
  • C3- Navegació per Internet
  • C4- Tractament de text
  • C5- Imatge, so i vídeo,, )
  • C6- Full de càlcul

-Mòduls nous:

• C8- Presentació de continguts
  • C7- Base de dades

COMPETIC 3

Podran cursar-lo les persones que han superat el curs COMPETIC 2 o poden acreditar-lo mitjançant el certificat ACTIC de nivell mitjà.

En el curs COMPETIC 3 es treballen les competències:

• Tractament de la informació escrita (C4).
  • Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment (C5).
  • Presentació de continguts (C8).