Graduat en educació secundaria per adults (GES)

El títol de Graduat en Educació Secundària (GES) és el títol que acredita la formació mínima que demana la nostra societat i el món del treball a les persones adultes.

Ofereix la possibilitat de reprendre els seus estudis i aconseguir, al final, el títol de graduat en educació secundària (GES). Un cop s’obté el títol es pot continuar la formació secundària postobligatòria. És el mateix títol que aconsegueixen els joves un cop han superat l’educació secundària obligatòria (ESO) als instituts o a les escoles.

Objectius
Assolir els coneixements per a l’obtenció del títol de Graduat en Educació Secundària (GES). Segons les possibles convalidacions o acreditacions aquest objectiu es pot assolir en un o dos cursos.

Organització
Els estudis consten de tres àmbits i cada àmbit està estructurat en mòduls que tenen un contingut homogeni i una durada d’un trimestre tal i com estableix el currículum d’educació per a persones adultes per a l’educació secundària:

• Àmbit de la comunicació: llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i llengua estrangera (anglès).
    • Àmbit científic tecnològic: ciències de la naturalesa, matemàtiques, tecnologia, educació per a la salut i el medi ambient, física i química, biologia i geologia.
    • Àmbit social: ciències socials, geografia i història, educació per a la ciutadania.

Continguts
Els ensenyaments per a l’obtenció del títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria per a les persones adultes consisteixen en 34 mòduls amb una càrrega lectiva de 35 hores per mòdul. La durada d’aquests estudis és de 1.190 hores.

Els mòduls que estan relacionats amb l’àmbit de la comunicació, el cientificotecnològic i el social es distribueixen en dos nivells.

Inici
Setembre.

Finalització
Juny.

Horari
Possibilitat d’incorporar-se al curs al segon i tercer trimestre. Matí, tarda i vespre. L’horari s’elaborarà en funció de l’itinerari personal de cada alumne/a. 15 hores setmanals. Oferta modular.

Modalitat
Presencial.

Titulació
Els estudis acaben quan es completen tots els mòduls de l’itinerari formatiu personal. S’obté el títol de Graduat en Educació Secundària.

Continuïtat
Les persones que superen aquesta formació poden accedir als ensenyaments següents:

• El batxillerat
    • Els cicles formatius de grau mitjà, la preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior.
    • La preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de 25 anys.

Altres
Cada persona segueix un itinerari formatiu personalitzat per obtenir al final la mateixa titulació, el graduat en educació secundària. La durada dels estudis en l’ensenyament presencial és flexible ja que l’alumne té al seu abast la possibilitat d’escollir l’horari que més s’adapta a les seves necessitats.

Normativa
Decret 161/2009, de 27 d’octubre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria per a les persones adultes (DOGC núm. 5496, de 2.11.2009)
Ordre ENS/154/2011, de 14 de juny, del procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria per a les persones adultes (DOGC núm. 5922, de 18.7.2011)

Per a més informació podeu trucar al 977 010 019