Fluïdesa Lectora a GES 1

Per tal de treballar la fluïdesa lectora i adquirir una bona competència en la lectura oral, emmarcat dintre del projecte ILEC, l’alumnat de GES 1 ha realitzat la següent tasca amb el text “La navaja del visir” de Richard Hughes per tal de treballar:

1. Descodificació: habilitat per oralitzar una paraula escrita.
  2. Fluïdesa: habilitat per llegir un text amb la rapidesa, la correcció i l’entonació adequades*.
  3. Fraseig: formar les frases de manera adequada per la comprensió, destacant-les i interpretant-les del context.
  4. Precisió lectora: reconeixement de mots escrits i descodificació sense errades.
  5. Prosòdia: llegir amb expressió, entonació correcta, adequació del ritme i fraseig.

I ho vam fer d’aquesta manera:

• 1r, es va fer una lectura individual i en silenci.
  • 2n, el mestre realitza un modelatge en veu alta de la lectura.
  • 3r, l’alumnat va treballar de forma individual el text: identificant paraules, expressions difícils; els tons; els diàlegs; pauses; etc,.
  • 4t, van preparar la lectura oral en parelles: corregint-se mútuament.
  • 5è, individualment, es va fer la lectura oral davant de la classe que, al temps que escoltava, valorava la fluïdesa lectora. Simultàniament es va enregistrar les lectures per fer una valoració posterior.

Vas una activitat molt productiva on tant alumnes  com mestres van gaudir molt.

Us deixem alguna imatge de l’activitat.