Marató literària 2019

XXII Marató Literària    Escola d’Adults Concòrdia

DE SABADELL AL MÓN

(Centenari de la Colla de Sabadell)

El 20 de març a l’escola hem celebrat  la Marató Literària,  que arriba ja a l’edició XXII. És a dir, fa vint-i-dos anys que l’escola dedica una jornada a llegir, recitar, cantar o teatralitzar obres entorn d’un tema.

Enguany hem dedicat la Marató a commemorar el centenari de “la Colla de Sabadell” també anomenada “Grup de la Mirada”. L’integraven uns intel·lectuals i artistes de la ciutat i liderats per Joan Oliver i Sallarès (Pere Quart), Francesc Trabal i Armand Obiols; també en formaven part els artistes Ricard Marlet i Antoni Vila Arrufat, el periodista Lluís Parcerisa, l’advocat Josep M. Trabal, el filòsof Miquel Carreras i el farmacèutic Joan Garriga.

El grup va revolucionar el panorama cultural sabadellenc amb el seu ideari progressista i, sobretot, se’ls coneix pel seu humor provocatiu i sovint absurd. El grup es va desfer quan la majoria des seus integrants començaren a treballar en llibres i projectes fora de Sabadell. Més endavant, després de la Guerra Civil espanyola, la majoria va haver de marxar a l’exili.

El nostre homenatge a la Colla de Sabadell no se centra només en ells; vol ser més ampli i aprofundir també en el coneixement de la ciutat tal com era i tal com és: paisatges i personatges de tots els temps. Vol recrear també l’estil humorístic absurd de la Colla donant altres versions d’aquest humor.

Aprofitarem l’ocasió per apropar-nos a la música de l’Anglaterra del Nord -la industrial-. De fet, Sabadell se la coneixia com a “la Manchester of Catalonia” i bé es mereix també aquest homenatge.

Gaudiu de l’espectacle!

OSTRA :