3M: Taller EFEC: L’economia del dia a dia

Les alumnes dels torns de tarda del CFA Concepció Arenal hem pogut fer el taller de l’EFEC sobre finances i la gestió de la nostra economia dia a dia. Aquest taller ens ha ensenyat a gestionar millor les nostres despeses i per poder organitzar-les segons les nostres prioritats, i fins i tot estalviar!

A EFEC els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a entitats financeres (professionals en exercici o jubilats), professionals vinculats a associacions del sector econòmic financer i treballadors de l’Agència Tributària de Catalunya; així com per professors de secundària. Els centres escolars que participen del programa s’hi apunten de manera voluntària per tal que els seus alumnes rebin competències en finances personals.

Aquest programa d’alfabetització i educació financera s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals tant rellevants com l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i la Unió Europea (UE), i està supervisat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Ambdues organitzacions han fet èmfasi en la necessitat de dotar a la ciutadania de competències per tal de gestionar els seus ingressos i despeses, que ajudin a evitar episodis de sobreendeutament i d’exclusió financera.