Festival El Patio – La penyora cultura

Cada any al finalitzar el curs des del CFA organitzem un esdeveniment per festejar juntament amb les alumnes que han participat de l’activitat escolar.

Enguany, El festival, organitzat pel restaurant La Penyora i el centre de formació d’adults del centre penitenciari ha comptat amb la col·laboració d’artistes del país, que han obert a les internes una petita finestra al món exterior. La filosofia d’El Patio busca transmetre que la cultura i el coneixement són el primer pas cap a la llibertat.

Tots els artistes hi han actuat desinteressadament i amb la intenció de deixar un missatge: igualtat per a tots davant la música i el teatre.

Els actes del festival han coincidit amb una festa de final de curs per a l’escola de formació de persones adultes del centre . Un festival que trenca amb la rutina diària i convida a traspassar simbòlicament els murs de pedra. El festival va néixer a Girona , i des d’aleshores s’ha convertit en itinerant per les diferents presons catalanes. Les recluses del centre penitenciari de dones Wad-Ras ja han rebut la visita d’artistes com Arianna Puello, Félix Brunet i Hermana Loco, dintre dels actes d’El Patio.

Veure més de el Patio: El festival El Patio abre las ventanas a la cultura en la prisión de Wad Ras (lavanguardia.com)