17M: Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Lesbofòbia, la Transfòbia, la Bifòbia i la Interfòbia

Cada 17 de maig es commemora la lluita contra l’LGBTI-fòbia. Des de l’àmbit educatiu, recordem que cal treballar per garantir els drets de les persones LGBTI+ (lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres, intersexuals…) a fi que la identitat afectivosexual de tots i totes sigui viscuda de forma saludable, personal i única.

Des de l’escola d’adults intentem acompanyar en l’educació afectivosexual de l’alumnat, fomentem un esperit crític envers els estereotips de gènere limitadors, treballem per unes relacions lliures de conductes abusives. Per això hem volgut celebrar aquest dia amb una sèrie d’activitats i veient la pel·licula “La chica danesa”.

• ACTIVITAT A CLASSE: POSE’M-HI NOMS

No és estrany trobar-nos amb què hi ha confusió entre diferents termes, intentarem solucionar aquesta qüestió: Sabries diferenciar transsexual, travestisme, homosexualitat, gais, lesbianisme, bisexuals o hermafrodites? Probablement encertaríem en dos o tres però en alguns termes podríem dubtar.

En definir aconseguim que cadascuna de les identitats sexuals tinguin el seu lloc però és molt comú confondre i barrejar.

Es defineix homosexualitat com l’atracció sexual cap a les persones del mateix sexe. En el cas dels homes es coneixen com a gai i en el cas de les dones com a lesbianes. Les persones bisexuals són aquelles que poden veure’s atretes per persones del seu mateix sexe o del sexe contrari.

El travestisme és l’acció de vestir-se una persona amb roba del sexe contrari. Poden ser homosexuals, heterosexuals o bisexuals. Les persones transsexuals són aquelles que no se senten representat pel sexe amb el qual han nascut.

Els/as hermafrodites són aquelles persones que neixen amb els dos òrgans reproductors femenins i masculins. Ocorre durant l’embaràs. Els casos d’hermafroditisme és humans és ínfim. Normalment un dels dos aparells estan més desenvolupat que l’altre, i amb l’edat es determina el sexe.