Projecte Lingüístic

El Projecte Lingüístic de Centre és l’instrument que possibilita els centres educatius a organitzar-se i gestionar, d’acord amb la normativa vigent, però de manera autònoma, els aspectes referents a l’estat i a l’ús de les llengües al centre (llengua vehicular i llengua d’aprenentatge) i al tractament curricular de les diferents llengües que hi són presents. També permet assolir els objectius generals referents a la competència lingüística que defineix la normativa vigent. A més, és el document que inclou el procés de reflexió i l’experiència del tractament de les llengües al CFA. Forma part del Projecte Educatiu del Centre i es defineix, pel que hem esmentat, en el paper de la llengua vehicular, el tractament de les llengües curriculars i els aspectes d’organització i de gestió en què hi tenen repercussions les llengües. És, doncs, el text de referència per a l’ús de les llengües en el centre.

El CFA TREMP aposta per l´ús de la llengua pròpia, el català, com a llengua vehicular del centre i dels seus ensenyaments, tal com marquen les directrius de l’Estatut, del Departament d’Educació i de la normativa educativa vigent. El català és, també, llengua de cohesió social en el centre i la llengua d’integració de les persones nouvingudes, a més, llengua de transmissió de coneixements a tots els nivells.

Consulta el Projecte Lingüístic de Centre del CFA TREMP aquí.