L’ Estratègia Digital de Centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència
digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.
L’Estratègia Digital de Centre ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.
El document de l’EDC es divideix en dues parts diferenciades però complementàries.
• La primera part és estratègica i marca l’horitzó on vol arribar el centre a mitjà termini en l’àmbit digital.
• La segona part és un recull de la cultura digital del centre, el qual permet tenir un coneixement global del centre en l’àmbit digital.
És a dir, la part estratègica és com volem que acabi sent el nostre centre digitalment parlant i com podem aconseguir-ho –on volem anar?- i la part de cultura digital són els plans, procediments, protocols, normatives, serveis i acords que el centre ja utilitza, que estem fent?