SORTIDA CASA DE LES AIGÜES DE MONTCADA

Els alumnes de Instrumental 2 i Competic 1 matí  han fet una sortida a la Casa de les Aigües de Montcada i Reixac, on han descobert la història de l’abastament d’aigua a Barcelona i han explorat el patrimoni industrial local.

Durant la visita, els alumnes han tingut l’oportunitat de:

-Conèixer el funcionament històric de la Casa de les Aigües, una antiga central d’extracció i bombeig d’aigua construïda el 1878 per pal·liar la sequera a Barcelona.

-Explorar les màquines de vapor originals, que s’utilitzaven per extreure l’aigua dels pous del riu Besòs. Aquestes màquines són considerades una joia del patrimoni industrial català.

-Recórrer diferents èpoques històriques, des de l’edat mitjana amb el rec Comtal, fins al segle XVIII amb la mina de Montcada, i el segle XIX amb la pròpia Casa de les Aigües.

Un cop finalitzada la sortida vam poder gaudir d’un esmorzar-dinar col.lectiu als voltants de la Casa de les Aigües.

Aquesta sortida ha permès als alumnes apropar-se al patrimoni local, entendre la importància de l’aigua en el desenvolupament urbà i gaudir d’una experiència educativa immersiva .

 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

XHTML: Puedes usar estas etiquetas <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>