Graduat en educació secundaria (GESO)

HORARIS DEL CURS 2023/2024

GES 1: de dimarts a divendres de 9:30 – 13:30h (15 hores setmanals + 2 hores no presencials).

GES 2 Matí: de dilluns a divendres 9:30 – 13:30h (15 hores setmanals + 2 hores no presencials).

GES 2 Vespre: de dilluns a dijous de 17:00 – 21:00h (15 hores setmanals + 2 hores no presencials).

És un ensenyament adreçat a persones que tinguin 18 anys o que els compleixin durant l’any en què es matriculen i que vulguin obtenir el títol d’ESO (Graduat en Educació Secundària).

També hi poden accedir les persones que compleixin com a mínim 16 anys l’any natural en què inicien la formació, si tenen un contracte laboral que els impedeixi assistir als centres educatius en règim ordinari, si es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball, si són esportistes d’alt rendiment, si estan cursant o han cursat els mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial o un programa de formació i inserció, si volen cursar la formació per a proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà o si participen al programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya, Joves per l’ocupació. Aquest ensenyament s’imparteix en 2 cursos (GESO 1 i GESO 2). Les matèries que es cursen estan dividides en mòduls trimestrals, cadascun dels quals s’imparteix una vegada a l’any. Cada trimestre s’ofereixen 6 mòduls.

L’assistència és obligatòria.

La totalitat del cicle comprèn 36 mòduls, repartits en dos nivells, però serà l’expedient previ de l’alumne i la prova d’avaluació inicial el que determinarà la quantitat de mòduls que cadascú haurà de cursar per obtenir-ne el títol.

Període de preinscripció:

• Juny: aproximadament la segona quinzena del mes de juny.
  • Setembre: hi ha una període extraordinari de preinscripcions si queden places lliures de les inscripcions del mes de juny.
  • Es poden sol·licitar places també per a iniciar aquests ensenyaments al segon o tercer trimestre al llarg del curs escolar.

Documentació per a la inscripció:

Informacions sobre l’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA PER A LES PERSONES ADULTES

(GESO)

1. Què és el GESO?

És un ensenyament organitzat en 6 trimestres i impartit en 2 cursos, que conté bàsicament els coneixements corresponents a l’etapa de l’ESO. La superació d’aquests cursos dóna dret a  l’obtenció del títol de graduat en educació secundària (GESO). No cal realitzar cap prova externa.

• Assistència: És un ensenyament presencial, és a dir, l’assistència és obligatòria i s’ha d’haver assistit un 80% per tal de tenir dret a ser avaluat.

2. Matèries a cursar:

Les matèries s’agrupen en 3 àmbits:

• – SCO: Àmbit de la Comunicació (català, castellà i anglès o francès).
  • – SMA: Àmbit de les matemàtiques, la ciència i la tecnologia.
  • – SCS: Àmbit de les ciències socials.

S’imparteixen 6 mòduls trimestrals (en general  cada trimestre es fan: 3 de comunicació, 1 de socials i 2 de ciències), que només es poden superar dins del mateix trimestre.

Els mòduls s’imparteixen en català. Hi ha 5 mòduls de 3 hores i 1 de dues. Poden estar agrupats en blocs de dues o tres hores diàries.

• Exempció de la llengua catalana

La poden sol·licitar les persones que acreditin menys de 2 anys de residència a Catalunya fins al dia de l’obtenció del títol.

1. Convalidació i/o acreditació de matèries:

Es poden convalidar mòduls en funció de les notes de l’expedient aportat per cada alumne/a. L’antic Graduat Escolar (EGB) convalida el primer curs. El primer cicle d’FP convalida tot el GESO.  El 1r i 2n de BUP (amb un màxim de dos matèries suspeses entre els dos cursos) convalida a tots els efectes el GESO (s’ha de demanar l’equivalència a Ensenyament).

Es pot demanar fer una prova de nivell per acreditar coneixements del Ges 1.

4.Avaluació:

Les matèries estan distribuïdes en mòduls trimestrals i els superats cada trimestre ja queden aprovats. En cas que quedin pendents després de la recuperació que es fa al final del mòdul, no es poden cursar fins el curs vinent. Hi ha la possibilitat d’apuntar-se a l’IOC (Institut Obert de Catalunya)per fer-los a distància.

1. Altres formes d’obtenir el títol de Graduat en ESO:
  • Accedint a les proves lliures que convoca dues vegades a l’any el Departament d’Ensenyament, que permet, a les persones aspirants que la superin, obtenir el títol de graduat en ESO o bé superar mòduls per àmbits (SOC, COM i MCT), i els capacita per seguir estudis superiors, matricular-se a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà, o bé incorporar-se al món laboral.
  • Realitzant estudis a distància –no presencials– a l’IOC (Institut Obert de Catalunya) per mitjà d’un centre autoritzat com el CFA de Lloret de Mar.
  • Modalitat semipresencial: es poden cursar alguns mòduls a l’IOC (mai més del 50% dels que es cursen presencialment) i la resta en un centre presencial, com és el nostre.

5.1. Requisits per presentar-se a aquesta prova lliure:

Tenir complerts 18 anys o tenir-los el dia de l’examen.

• Inscripció

El CFA dóna la informació pertinent quan surt la convocatòria.

Taxes: gratuït.

Dates: febrer i abril

MÉS INFORMACIÓ SOBRE LES PROVES LLIURES

5.2. Requisits per apuntar-se a l’IOC:

• Ajustar-se al calendari de matriculació.
  • Cursar-hi els mòduls del nivell més alt.

1. Per a més informació adreceu-vos a :
  • Correu: cfa-espiteus@xtec.cat
  • Telèfon 972350918
  • Telèfon 935516900 del servei d’informació del Departament d’Ensenyament.

MÉS INFORMACIÓ